Marka Payless założyła fałszywy sklep z produktami premium. Klienci płacili wielokrotnie więcej

Marka Payless założyła fałszywy sklep z produktami premium. Klienci płacili wielokrotnie więcej03.12.2018 11:00
Marka Payless otworzyła fałszywy sklep z butami premium

Jak sprawić, by klienci zapłacili wielokrotnie więcej za ten sam produkt? Marka Payless udowodniła, że to bardzo proste. Założyła fałszywy sklep i podniosła w nim ceny swoich produktów. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.

Łatwo zracjonalizować sobie decyzję o zakupie luksusowego produktu. Precyzja wykonania, wysoka jakość, nakład pracy potrzebnej do wytworzenia danej rzeczy czy stojąca za nią, cenna i unikatowa wiedza. Albo – przynajmniej – wizerunek marki.

Większość z nas bez wielkiego trudu znajdzie takie przedmioty wokół siebie: elektronikę sprzedawaną z ogromną marżą, ubrania wyceniane wielokrotnie wyżej wyłącznie z powodu logo czy alkohole, uznawane za półkę premium przede wszystkim dzięki umiejętnie budowanej, marketingowej otoczce.

Okazuje się jednak, że czasem wystarczy po prostu przekonanie, że kupujemy coś drogiego. Jak łatwo wprowadzić nas w błąd, pokazała niedawno marka Payless, sprzedająca buty, kosztujące zazwyczaj kilkadziesiąt dolarów.

Fałszywy sklep Payless

Payless na jeden dzień wynajął w Santa Monica lokal o prestiżowym adresie - wcześniej działał tam lokal marki Armani. W sklepie zatroszczono się o odpowiedni – kojarzony z drogimi markami – wystrój, a klientów witano szampanem. Na półkach znalazły się jednak dokładnie te same buty, które Payless sprzedaje pod własną marką. Miały jednak inną metkę – Palessi – i kosztowały po kilkaset dolarów.

Fałszywy sklep Payless / Palessi
Fałszywy sklep Payless / Palessi

Zaproszeni na otwarcie klienci dopisali – kupowali buty, by chwilę później rozpływać się w zachwytach nad jakością i innymi zaletami kupionego przed momentem towaru.

The Payless Experiment

Jak oszukać klientów?

Cała akcja była, rzecz jasna, sprytnym zabiegiem marketingowym, który miał pokazać wysoką jakość produktów Payless – po ujawnieniu prowokacji jej uczestnicy otrzymali zwrot różnicy w nadpłaconej cenie. Jednocześnie wydarzenie trafnie obnażyło rządzące nami mechanizmy, skutecznie wykorzystywane każdego dnia przez niezliczone marki i handlowców na całym świecie.

Wystarczy odpowiednia otoczka, przekonanie o wyjątkowości, mila obsługa czy sposób ekspozycji, kojarzony z drogimi markami, by racjonalni – na pozór – ludzie byli gotowi płacić wielokrotnie więcej za produkt, który w innym miejscu mogą kupić znacznie taniej.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.