Milionerzy są tacy jak my. Lubią siedzieć na Facebooku, Twittera prawie nie używają

Milionerzy są tacy jak my. Lubią siedzieć na Facebooku, Twittera prawie nie używają22.07.2014 12:30
Zdjęcie bogatego faceta pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Do czego używalibyście Internetu, gdybyście byli milionerami? Do tego co wszyscy: wrzucania fotek swoich dzieci na Facebooka. Szybkie wiadomości na Twitterze interesowałyby Was w tym samym stopniu co resztę świata – to znaczy niespecjalnie.

Czy milionerzy korzystają z Internetu inaczej niż zwykli ludzie? I tak, i nie. Owszem, zdarzają się specyficzne zjawiska, jak bogate dzieciaki z Instagrama, ale większość bogaczy używa serwisów społecznościowych tak jak wszyscy.

Facebook króluje wśród milionerów, Twitter prawie nieobecny

Wydawałoby się, że milionerzy, tak jak celebryci, politycy czy dziennikarze, powinni siedzieć na Twitterze i śledzić na żywo pojawiające się informacje na temat sytuacji na giełdzie. Błąd. CNBC prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej przez Spectrem Group wśród 1300 osób, które mają przynajmniej milion dolarów. Wynika z niej, że to ludzie tacy jak my.

57% z nich siedzi na Facebooku, 41% korzysta z LinkedIn, a tylko 10% używa Twittera. Najchętniej z serwisów społecznościowych korzystają milionerzy do 35. roku – i oni oczywiście też preferują Facebooka (81% ma w nim konto).

Milionerzy lubią Facebooka, Źródło zdjęć: © mkhmarketing/Flickr/Lic. CC by
Milionerzy lubią Facebooka
Źródło zdjęć: © mkhmarketing/Flickr/Lic. CC by

Po co bogaczom serwisy społecznościowe?

Do czego milioner używa Facebooka? Do tego co wszyscy, czyli głównie wrzucania prywatnych zdjęć - czy to wakacji, czy to własnych dzieci. Ale też do sprawdzania newsów i informacji finansowych. Zwłaszcza na Twitterze popularne w tej grupie jest śledzenie dziennikarzy i komentatorów gospodarczych. Osobistej komunikacji z klientem przez social media milionerzy jeszcze się boją, pozostawiają to raczej wynajętym specjalistom.

Spora jest grupa milionerów, którzy z serwisów społecznościowych nie korzystają wcale. Mówią oni, że to po prostu strata czasu, i wyrażają obawy związane z prywatnością.

Być może powinni wziąć przykład z Marka Zuckerberga, który sprytnie kreuje swój wizerunek na Facebooku, z jednej strony od czasu do czasu wrzucając prywatne zdjęcia, z żoną albo miniaturowym psem o imieniu Bestia, a z drugiej – zamieszczając na swojej tablicy oficjalne komunikaty. O prywatność martwić się nie musi, bo mówi tylko dokładnie to, co chce powiedzieć, i dociera do osób, do których chce dotrzeć.

Tak właśnie powinien używać Facebooka milioner. Dzielenie się z całym światem zdjęciami z imprez albo fotkami własnych dzieci niekoniecznie jest dobrym pomysłem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.