Mistrzostwa Świata w siatkówce nie dla wszystkich. PPV to biznes, a nie organizacja charytatywna - czas to zrozumieć!

Mistrzostwa Świata w siatkówce nie dla wszystkich. PPV to biznes, a nie organizacja charytatywna - czas to zrozumieć!31.08.2014 18:24
Źródło zdjęć: © fivb.org
Adam Bednarek

Mistrzostwa Świata w siatkówce, rozgrywane w Polsce, w telewizji nie są pokazywane za darmo. Może to i przykre, ale czas do takich rozwiązań się przyzwyczaić.

Mistrzostwa Świata w Polsce za darmo, ale dla nielicznych

O co chodzi? W skrócie sytuacja prezentuje się następująco: Cyfrowy Polsat posiada prawa do wszystkich meczów Mistrzostw Świata w siatkówce rozgrywanych w Polsce. Transmisje spotkań “za darmo” mają jednak tylko ci, którzy posiadają Cyfrowy Polsat.

Reszta musi obejść się smakiem albo… zapłacić. Np. abonenci NC+ “siatkarskie” kanały dostali za 81 zł. Z kolei w niektórych kablówkach Mistrzostwa wyceniono na 65 zł, a jeszcze w innych - 89 zł.

Oczywiście większość się oburza, bo przecież takie wielkie imprezy muszą być “za darmo!”. Ale… dlaczego? Polsat wydał pewnie niemałe pieniądze na mistrzowską licencję. Organizacja tego wszystkiego kosztuje. Dlaczego więc teraz ma dokładać do interesu?

Współwłaściciel KSW Martin Lewandowski o PPV

Jestem zły na środowisko, jestem zły na wielkich kibiców, którzy chcą mieć wszystko za darmo

I jeszcze jedno: dlaczego ma nie premiować “swoich”? Na przykład ci, którzy mają już dekoder Polsatu, oglądają mecze w cenie abonamentu. Takie akcje to przecież dowód na to, że warto być abonentem danej firmy.

Polsat myśli rozsądnie i… normalnie. Tak to działa. Chcesz towar? Płacisz za niego. Wydaje ci się, że jest za drogo? Trudno, nie korzystasz. Dlaczego wielka impreza sportowa ma się różnić od filmowej premiery w kinie?

To patologiczna TVP doprowadziła do sytuacji, że wciąż istnieje roszczeniowe podejście, że wszystko ma być za darmo. Podejście, dodajmy, zupełnie oderwane od rzeczywistości, bo przecież TVP nie bierze pieniędzy z drzewa, tylko z naszego abonamentu. I także żadnych Mistrzostw “za darmo” jeszcze nie pokazało. Bo za darmo nic nie ma.

Źródło zdjęć: © fivb.org
Źródło zdjęć: © fivb.org

I w tej sytuacji należałoby raczej czepiać się TVP, które źle dysponuje pieniędzmi z abonamentu. Sądząc po komentarzach w Sieci, zapotrzebowanie na Mistrzostwa Świata jest, więc dlaczego Telewizja Polska ośmieszała się takimi ofertami?

Telewizja Polsat zaprosiła wszystkich nadawców o zasięgu ogólnopolskim do składania ofert na prawa do transmisji w Polsce. Nikt nie był nimi poważnie zainteresowany, a TVP złożyła ofertę poniżej kosztów produkcji sygnału telewizyjnego. Jedynym wyjściem okazało się więc zaoferowanie MŚ 2014 w systemie płatnym.

Mistrzostwa Świata, walka Adamka, gala KSW - to wszystko są towary, jak bułki w sklepie. Fakt, że kosztują za drogo, nie oznacza, że mamy prawo wybić szybę i te bułki sobie wziąć. Tak samo bezczelne są zapowiedzi internautów: “obejrzę w Sieci, chciwy Polsat dostanie po głowie!”.

“Antywłasnościowa kultura swe żniwo zbiera” - jak śpiewał Kazik. Tymczasem nic nie jest za darmo - ani Telewizja Publicza, ani tym bardziej stacja komercyjna, taka jaka Polsat.

PPV to przyszłość

Pomijam już fakt, że Mistrzostwa aż takie drogie nie są. 89 zł za 103 mecze to przecież mniej niż złotówka za spotkanie. Ale nawet jeśli oglądanie pojedynków byłoby bardzo drogie, to… wystarczy nie oglądać. Zbojkotować. I wtedy Cyfrowy Polsat byłby stratny i następną imprezę obniżył. Albo zaprezentował lepszą ofertę.

Źródło zdjęć: © poland2014.fivb.org
Źródło zdjęć: © poland2014.fivb.org

Ale może nie będzie musiał, bo to się opłaci? Zobaczymy. Pewne jest jedno - pretensje internautów są śmieszne, bo “za darmo” to utopia. Chcesz usługę, towar - płać.

I mam wrażenie, że Mistrzostwa, które już wystartowały, to dowód na to, że Telewizja Publiczna powinna zostać zlikwidowana. Czas skończyć z “darmową patologią”, która psuje rynek i myślenie o nim.

Polacy nie muszą płacić za każdą usługę. Mogą sami o tym decydować. Ale przede wszystkim muszą przestać myśleć o tym, że coś im się należy i coś muszą dostać. Tak nie jest.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.