Montblanc e-Strap. Piękno luksusowego zegarka i możliwości smartwatcha

Montblanc e-Strap. Piękno luksusowego zegarka i możliwości smartwatcha02.01.2015 11:56

Smartwatche raczej nie kojarzą się z luksusem, a ich wygląd i wykonanie to zazwyczaj kompromis pomiędzy funkcjonalnością i ceną gadżetu. Choć na rynku pojawiło się kilka niebanalnych propozycji, branża wearables do niedawna trzymała się z dala od luksusowych gadżetów. Firma Montblanc postanowiła to zmienić. Co ciekawego zaproponowała?

Luksus i smartwatche: trudny kompromis

Czy można jakoś pogodzić możliwości smartwatcha z klasyczną elegancją mechanicznego, luksusowego zegarka?

Pojawiają się wprawdzie różnego rodzaju pomysły na połączenie starannego wzornictwa ze zdobyczami współczesnej technologii, ale efekt bywa dyskusyjny i zawsze jest jakimś kompromisem. Przykładem może być choćby Seiko Astron Solar GPS czy sportowy smartwatch o wyjątkowym wyglądzie, Withings Activité.

e-Strap czyli dodatkowy smartwatch

Przypuszczam, że dla większości koneserów tradycyjnych, a przy tym drogich zegarków takie hybrydy są trudne do zaakceptowania. Na ciekawy sposób rozwiązania tego problemu wpadła firma Montblanc.

Jej propozycja to dodatek o nazwie e-Strap, czyli montowany na pasku i wyglądający jak powiększona sprzączka moduł z elektroniką i 0,9-calowym, dotykowym wyświetlaczem OLED o rozdzielczości 128 na 36 pikseli. W gruncie rzeczy jest to dodatkowy, dość dyskretny smartwatch, dołączany do klasycznego zegarka i dorównujący mu jakością wykończenia - e-Strap został pokryty warstwą DLC (diamond-like carbon), zapewniającą wyjątkową twardość i odporność na uszkodzenia.

Za widoczny na zdjęciach model Timewalker Urban Speed Chronograph zapłacimy 4690 euro, dorzucając dodatkowe 250 euro za e-Strap.

Luksusowa marka i branża wearables

Czy jest to szczególnie odkrywcze? Raczej nie – podobne, a do tego znacznie tańsze rozwiązania pojawiły się już na rynku, czego przykładem jest choćby Kairos T-band czy CT Watch. Sądzę, ze ważne jest tu coś innego – marka uważana za luksusową dostrzegła potencjał smartwatchy i postanowiła wzbogacić swoje klasyczne zegarki o nowe możliwości.

Jak dla mnie, to połączenie idealne (cenę pomińmy milczeniem) – piękno klasycznego mechanizmu i wygoda, jaką daje odrobinę elektroniki na nadgarstku.

W artykule wykorzystałem informacje z serwisów The Verge, A Blog to Watch i Engadget.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.