Napęd elektryczny w Boeingach 737 - izraelskie linie lotnicze tną koszty

Napęd elektryczny w Boeingach 737 - izraelskie linie lotnicze tną koszty14.11.2011 14:00
Boeing 737 linii El Al (Fot. Wired.com)

Choć samoloty z napędem elektrycznym nie tylko istnieją, ale mogą transportować niewielkie ładunki, wciąż stanowią jedynie ciekawostkę, a nie alternatywę dla tradycyjnych maszyn. Lot dużego, elektrycznego samolotu pasażerskiego jeszcze przed nami, ale izraelskie Boeingi 737 już niedługo zyskają napęd hybrydowy. Jak będzie działać takie rozwiązanie?

Choć samoloty z napędem elektrycznym nie tylko istnieją, ale mogą transportować niewielkie ładunki, wciąż stanowią jedynie ciekawostkę, a nie alternatywę dla tradycyjnych maszyn. Lot dużego, elektrycznego samolotu pasażerskiego jeszcze przed nami, ale izraelskie Boeingi 737 już niedługo zyskają napęd hybrydowy. Jak będzie działać takie rozwiązanie?

W czasach, gdy cięcie kosztów prowadzi do takich absurdów, jak propozycje płatnej toalety w samolotach RyanAir, linie El Al postanowiły szukać oszczędności gdzie indziej i zamontować w samolotach dodatkowy napęd elektryczny.

Choć napędzanie samolotu wielkości Boeinga 737 energią z akumulatorów podczas lotu jest na razie niemożliwe, napęd elektryczny może przydać się w innych sytuacjach.

Obliczono, że Boeing 737 podczas kołowania z włączonym tylko jednym silnikiem spala około dwóch galonów (ok. 7,5 litra) paliwa na minutę. Wprawdzie ilość paliwa zużytego podczas manewrów samolotu na ziemi to tylko znikoma część tego, które spala się podczas lotu, liczy się każdy dolar oszczędności. Zapewni je elektryczny napęd przedniego koła samolotu o nazwie WheelTug.

Producent zapewnia, że dzięki temu rozwiązaniu uda się obniżyć koszty paliwa zużywanego na ziemi o 85 proc. Szacuje się, że dzięki napędowi elektrycznemu każdy lot samolotu będzie tańszy o kilkaset dolarów, zapewniając w ciągu roku 400 - 500 tys. dolarów oszczędności.

Element systemu WheelTug - napędzane koło (Fot. Wired.com)
Element systemu WheelTug - napędzane koło (Fot. Wired.com)

Konstruktorzy urządzenia podkreślają również, że zastosowanie WheelTuga powinno zmniejszyć liczbę awarii silników.

Testy urządzenia powinny zakończyć się do 2013 roku. Linie El Al zamierzają wdrożyć nowe rozwiązanie w 20 swoich samolotach. Firma WheelTug planuje ponadto opracowanie wersji przeznaczonej dla Airbusów A320. Może dzięki temu ceny biletów obniżą się choć o symbolicznego dolara?

Źródło: DviceWired

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.