Boeingi 737 dostaną stare silniki z 1983 roku

Od razu uspokajam osoby, które często korzystają z usług któryś z linii lotniczych. W niedługim czasie Boeingi mają szansę zostać wyposażone w silniki odrzutowe, których projekt pochodzi z 1983 roku. Chodzi o dużą oszczędność paliwa i wysoką wydajność, którą dysponują te leciwe modele.

Boeingi 737 dostaną stare silniki z 1983 roku 1
Marcin Krzewicki

Od razu uspokajam osoby, które często korzystają z usług któryś z linii lotniczych. W niedługim czasie Boeingi mają szansę zostać wyposażone w silniki odrzutowe, których projekt pochodzi z 1983 roku. Chodzi o dużą oszczędność paliwa i wysoką wydajność, którą dysponują te leciwe modele.

W latach 80' XX wieku inżynierowie z General Electric zbudowali silnik odrzutowy, który nie posiadał żadnej obudowy, przez co jego łopaty nie były w ogóle osłonięte. Miało to swoje wymierne i zrozumiałe korzyści. Otóż taka jednostka napędowa zużywała nawet o 26 procent mniej paliwa. Jej główną wadą był wysoka emisja hałasu w czasie pracy. Z tego też powodu zaniechano wdrażania głośnych silników odrzutowych, ponieważ o wiele bardziej liczyły się inne sprawy niż cena paliwa.

Boeingi 737 dostaną stare silniki z 1983 roku 2

Sytuacja do dnia dzisiejszego diametralnie się zmieniła, a Boeing szuka "dziury w całym", aby zaoszczędzić jak najwięcej. Dopiero teraz światło dzienne ujrzała informacja, że General Electric od ubiegłego roku testuje w tunelach aerodynamicznych NASA odświeżony model tegoż właśnie silnika. Rzecz jasna nie jest to model żywcem zabrany z półki, lecz jego odświeżona wersja. Chodzi o to, aby dopasować rozmiar i kształt łopat, aby te pracowały jak najciszej i wydajnie nawet przy wysokich obrotach.

Efektywność jednostki cechuje się nawet 3-krotnie większym przepływem powietrza niż obecne modele silników z obudowami. Architektura odrzutowego "dinozaura" umożliwia produkcję o wiele większych silników od tych, które znajdują się na rynku. Z resztą prze redukcji zużycie paliwa o 1/4 można pozwolić sobie na małe szaleństwo.

Jednostka będzie zmodyfikowana na potrzeby średnich samolotów jak 737, ponieważ tego typu maszyny są dość popularne wśród przewoźników. Zanim polecimy Boeingiem ze starym-nowym napędem będziemy musieli poczekać co najmniej do 2020 roku.

Źródło: popsci

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?