Nie wiesz w co się ubrać? Uruchom aplikację i zmień wygląd ciuchów - tak będzie wyglądać moda przyszłości

Nie wiesz w co się ubrać? Uruchom aplikację i zmień wygląd ciuchów - tak będzie wyglądać moda przyszłości30.06.2015 14:12
Zdjęcie kobiety pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

Sami stworzymy wzory i kolory na naszych ubraniach? Tak jest - projektowanie może być zajęciem dla każdego!

Musisz wyjść, ale nie wiesz, co na siebie założyć. Wbrew pozorom to nie tylko problem kobiet. Czy ta koszulka pasuje do spodni? Czy buty nie będą gryzły się z resztą ubrań?

Okazuje się, że może być proste rozwiązanie dla tych wątpliwości. Siegnięcie po aplikację.

Nie, nie po to, żeby zamówić nowe ubrania.

Shift Sneaker - buty z aplikacją

Pomysł twórców Shift Sneaker jest następujący: stworzyć buty, których niektóre elementy będą mogły wyświetlać różne kolory i treści za pomocą malutkich LED-owych wyświetlaczy. Wszystkim sterować mielibyśmy za pomocą aplikacji.

Dzięki temu “fabryczny” czarny but nagle może mieć czerwone wzory. Zielone. Niebieskie. Jakie tylko chcemy.

Całość na pewno jest świetna dla osoby, która nosi takie ciuchy - są oryginalne, wyjątkowe, “można wyrazić siebie”. Ale zastanówmy się, jaki interes ma w tym producent.

Na pierwszy rzut oka - to się nie opłaca. Po co ktoś ma kupować drugą parę z innym wzorem, skoro sam może sobie go stworzyć? Ucina się gałąź, na której się siedzi.

Odpowiedź jest jednak prosta: firmy sprzedawałyby wzory. DLC do butów? Może i brzmi to absurdalnie, ale szanse na zysk są spore.

DLC do ubrań

Gry mobilne pokazały, że ludzie lubią wydawać drobne sumy na głupotki. I choć teoretycznie dolar za wirtualny przedmiot nie robi wrażenia, to jeżeli ten przedmiot kupią miliony…

I pewnie tak mogłoby być w przypadku butów. Każdego dnia można kupić jedno nowe DLC - no bo czym jest dolar, gdy możemy błyszczeć na ulicy i mieć oryginalne buty?

Szafa przyszłości, w której będą góra trzy koszulki, trzy pary spodni, dwie pary butów, jeden garnitur z jednym krawatem, jest całkiem możliwa. Gdyby nie fakt, że ubrania trzeba prać, wystarczyłaby jedna sztuka każdego z ciuchów.

Wszystkie niezbędne wzory wyświetli albo led-owy ekranik, albo… e-papier.

Jakiś czas temu pisaliśmy o koszulce TshirtOS, która oprócz ekranów, mogła pochwalić się też dostepem do Internetu czy aparatem. Bez tych bajerów spokojnie możemy się obejść, punktem programu jest przede wszystkim ekran:

Całym tym zestawem steruje się za pomocą smartfona przez specjalną apkę. A jak można "wyrażać siebie" za pomocą tej koszulki? Wyświetlać bieżące tweety, odtwarzać klipy muzyczne ulubionego artysty, robić zdjęcia z poziomu pępka i wysyłać je błyskawicznie do Instagramu.

Na Indiegogo już były szpilki z e-papierem. Wykorzystanie tej technologii pozwoliło zaoszczędzić na baterii. Buty za 150 dolarów należy ładować raz na około dwa miesiące. A każdego dnia ma się wyjątkową parę.

E-papier chce się wykorzystać także w krawatach czy koszulkach. Wprawdzie na razie to tylko prototypy i pomysły, ale naprawdę zdziwiłbym się, gdyby nie trafiły do sprzedaży.

W końcu wszyscy na tym zyskują. My, bo dostajemy wyjątkowe ubrania, które sami możemy zmieniać. Twórcy, bo mogą łatwo zarobić na “mikrotransakcjach”.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.