Nowa Upper Class, czyli klasa biznes według Virgin Atlantic [wideo]

Nowa Upper Class, czyli klasa biznes według Virgin Atlantic [wideo]25.04.2012 19:30
Fot. Virgin Atlantic
Adam Maciejewski

Linie lotnicze Virgin Atlantic rozpoczęły intensywną kampanię reklamującą odnowiony wystrój kabiny Upper Class. Nowa jakość komfortu lotu, nowa estetyka wnętrz, nowa komunikacja z klientami Virgin Atlantic. A co kryje się pod tym PR-owym lukrem?

Linie lotnicze Virgin Atlantic rozpoczęły intensywną kampanię reklamującą odnowiony wystrój kabiny Upper Class. Nowa jakość komfortu lotu, nowa estetyka wnętrz, nowa komunikacja z klientami Virgin Atlantic. A co kryje się pod tym PR-owym lukrem?

Fot. Chris Lofting/Wikipedia
Fot. Chris Lofting/Wikipedia

Virgin Atlantic, własność Sir Richarda Bransona – biznesmena i łowcy przygód – zawsze miał rozgłos. Zarząd dbał, aby linie lotnicze były utożsamiane z luksusem i ekstrawagancją. Wystarczy przypomnieć czerwone uniformy stewardes. W 1984 roku była to, dla niektórych zbyt duża, nowość.

Virgin Atlantic Still Red Hot after 25 Years

Virgin Atlantic upamiętnił 25-lecie czerwonych uniformów reklamą retro i hasłem Still Red Hot For 25 Years (Wciąż ogniście pociągające po 25 latach). Zresztą Virgin Atlantic nigdy nie przebierał w sloganach. Początek eksploatacji Airbusa A340-600 (latami najdłuższego samolotu pasażerskiego) sławiło hasło Mine's Bigger Than Yours (Mam większego niż wy).

Językowe gierki zawsze były specjalnością Virgin Atlantic. Gdy u konkurencji latało się business class, Virgin oferował podróż Upper Class. Powyżej filmik prezentujący kabinę Upper Class A340-600. Ale to już przeszłość.

Get Onboard with Virgin Atlantic's Upper Class!

Virgin Atlantic kosztem ok. 160 mln dol. dokonał stylistycznej rewolucji, która ma zapewniać nowy i niespotykany u konkurencji komfort lotu. Główną platformą reklamową jest strona internetowa z interaktywnym oprogramowaniem PlaneView. Wirtualna wycieczka po nowej kabinie Upper Class.

Prócz PlaneView Virgin zamieścił kilkadziesiąt krótkich filmików, aby lepiej poznać zakres dokonanych zmian.

Wśród nowości jest bar – najdłuższy we wszystkich liniach (2,5 m), przy którym może drinkować do 8 osób. Kabina pasażerska nie zmieniła aranżacji w tzw. szkielet śledzia (ang.  herringbone seating). Nowością jest jej wystrój, konkretnie kolorystka.

Najprościej byłoby rzec: róż, róż, wszędzie róż. Niczym w stylu Paris Hilton. Złośliwi dodają, że nowa kabina Upper Class nastrojem przypomina klub go-go. Virgin Atlantic jednak podkreśla, że widoczny kolor to nie róż, ale fuksjowy.

Innym dyskusyjnym elementem dekoracyjnym jest kurtyna. Niezwykle kosztowna, ozdobiona tysiącem kryształów Swarovskiego.

Wyjątkowo wygodne mają być siedzenia. Są to składane sofy będące albo szezlongami, albo typowymi łóżkami. Virgin Atlantic podkreśla ich rozmiary. Rozłożone mają 220 cm. Podobno konkurencja znów krótsza.

Tak jak kiedyś kluczowym hasłem w turystyce był węzeł sanitarny, tak dzisiaj jest węzeł cyfrowy. Każde miejsce dysponuje dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 30,73 cm plus konsola. Virgin oferuje własny system rozrywki cyfrowej JAM. Do tego porty do podłączenia smartfonów, łączy USB, tabletów. Czymkolwiek pasażerowie dysponują.

Linie Virgin Atlantic zawsze starały się stwarzać u pasażerów Upper Class poczucie ekskluzywności i luksusu. Stąd dedykowana usługa transportu na lotnisko i poczekalnie w formie eleganckich klubów. Tak będzie nadal. Według władz Virgin Atlantic loty nową Upper Class będą dostępne na pokładach A330 już w tym roku, a Boeingów B787 w 2014.

Źródło: Pocket-lint, Virgin Atlantic Airways, dailymail.co.uk, dailytelegraph.com.au

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.