Oculus Rift - wreszcie wirtualna rzeczywistość dla każdego gracza [wideo]

Oculus Rift - wreszcie wirtualna rzeczywistość dla każdego gracza [wideo]01.08.2012 21:00
Marek Maruszczak

O hełmach do wirtualnej rzeczywistości, które mają dostarczać niesamowitych wrażeń podczas gry, mówi się od dawna. Powstało sporo tego typu urządzeń, ale wszystkie były albo bardzo drogie, albo ich działanie pozostawiało sporo do życzenia. Wygląda jednak na to, że w końcu doczekaliśmy się VR dla mas, w co wierzy nawet twórca Quake’a i Dooma – John Carmack.

O hełmach do wirtualnej rzeczywistości, które mają dostarczać niesamowitych wrażeń podczas gry, mówi się od dawna. Powstało sporo tego typu urządzeń, ale wszystkie były albo bardzo drogie, albo ich działanie pozostawiało sporo do życzenia. Wygląda jednak na to, że w końcu doczekaliśmy się VR dla mas, w co wierzy nawet twórca Quake’a i Dooma – John Carmack.

Kickstarter atakuje po raz kolejny. Z perspektywy czasu mogę bez wahania powiedzieć, że ten internetowy projekt zrewolucjonizował rynek prototypowych urządzeń i niezależnych wynalazków. Również Oculus Rift ujrzy światło dzienne dzięki wpłatom internautów.

Ujrzy na pewno, bo w ciągu niecałego dnia od rozpoczęcia kampanii na Kickstarterze udało się zebrać ponad 260 000 dol., a cel, który postawił sobie twórca projektu - Palmer Luckey, wynosił 250 000. Ostateczna kwota przypuszczalnie przekroczy milion, a może nawet kilka milionów dolarów.

Oculus Rift - wreszcie wirtualna rzeczywistość dla każdego gracza [wideo]
Oculus Rift - wreszcie wirtualna rzeczywistość dla każdego gracza [wideo]

Po drugie większość hełmów VR zapewnia kąt widzenia od 30 do 40 stopni. Twórca Oculus Rift chwali się, że jego urządzenie charakteryzuje się 110-stopniowym polem widzenia. Dzięki temu użytkownik będzie miał wrażenie rzeczywistego uczestnictwa w grze, a nie po prostu oglądania akcji na dużym ekranie.

Wreszcie po trzecie podczas konstruowania urządzenia udało się uniknąć znacznych opóźnień w śledzeniu ruchów głowy gracza. Efekt przesunięcia obrazu znany choćby z starszych aparatów cyfrowych ma podobno być niemal nieodczuwalny.

Co jeszcze wiadomo o Oculus Rift? Model dla developerów ma ważyć 0,22 kg i umożliwiać grę w rozdzielczości 1280 x 800. Do tego dochodzą porty DVI/HDMI oraz USB.

Dlaczego projekt dotyczy urządzeń przeznaczonych dla deweloperów? Palmer Luckey chce w ten sposób przyspieszyć proces dostosowywania istniejących gier i tworzenia nowych przed wprowadzeniem na rynek konsumenckiej wersji urządzenia. Zestaw może jednak nabyć każdy chętny, który zdecyduje się zapłacić 300 dol. Przedsięwzięcie popierają takie sławy świata IT, jak John Carmack z id Software, Gabe Newell z Valve, Cliff Blezinksi z Epic oraz prezesi Gaikai i Unity. Całkiem nieźle jak na garażowy projekt.

Źródło: DviceKickstarter

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.