Philips 6510: telewizor z Ambilight za rozsądne pieniądze

Philips 6510: telewizor z Ambilight za rozsądne pieniądze05.05.2016 08:07
Łukasz Skałba

Telewizory Philipsa mają jedno unikalne rozwiązanie - Ambilight. Dzisiaj przedstawię wam jeden z najtańszych modeli wyposażonych w tę technologię.

Philips 50PFH6510, czyli 50-calowy przedstawiciel omawianej serii telewizorów kosztuje na naszym rynku około 2700 zł. Jeśli się postaramy, możemy znaleźć telewizor 4K kosztujący podobne pieniądze. Czy więc kupowanie telewizora z niższym zagęszczeniem pikseli na cal ma jakikolwiek sens?

FullHD w 2016 roku?

Jeśli nie jesteśmy kinomanami nałogowo korzystającymi z Netflixa w najdroższym abonamencie, to owszem - ma sens. Ogromna większość dostępnych obecnie treści jest dostępna w rozdzielczości FullHD. Można więc rzec, że mimo, iż telewizory 4K trafiają powoli do mas, cały czas nie upowszechniły się treści w tak wysokiej rozdzielczości.

Porównanie różnych rozdzielczości, Źródło zdjęć: © Wikipedia
Porównanie różnych rozdzielczości
Źródło zdjęć: © Wikipedia

Warto również wspomnieć o sygnale telewizyjnym w Polsce. Większość popularnych kanałów ma w prawym górnym rogu znaczek “HD”. W najlepszym przypadku są tam emitowane materiały w rozdzielczości 1080p (FullHD). Często jednak jest to jeszcze niższa rozdzielczość - 720p. Zanim polskie stacje telewizyjne rozpoczną transmisję w 4K upłynie jeszcze sporo czasu…

Niższa rozdzielczość nie oznacza gorszej jakości obrazu

Jeśli mowa o jakości obrazu, to Philips szczególnie zwraca uwagę na dwie technologie - Perfect Natural Motion oraz Micro Dimming Pro. Ta pierwsza zwiększa płynność obrazu i powoduje, że nawet najbardziej dynamiczne sceny nie będą smużyć ani migotać. Tradycyjny film jest nagrywany z prędkością 24 klatek na sekundę. Telewizory wyposażone w tę technologię umożliwiają podbicie tej wartości do 100 klatek na sekundę.

Micro Dimming Pro odpowiada za kontrast obrazu. Funkcja optymalizuje ten parametr w zależności od jasności otoczenia wokół telewizora. Co ciekawe, rozwiązanie to jest w stanie rozróżnić i dostosować kontrast dla aż 6400 różnych obszarów ekranu.

Ambilight, czyli coś dla gadżeciarzy

Tym co wyróżnia telewizory Philipsa spośród konkurencji, jest technologia Ambilight. Składa się na nią zespół diod ukrytych na tylnej obudowie urządzenia, które rzucają różnokolorowe światło na ścianę znajdującą się za telewizorem. Daje to efekt poszerzenia obrazu wyświetlanego na ekranie.

Ma to wpływać na immersję oglądania i powodować uczucie uczestnictwa w akcji wyświetlanego filmu. Jako, że jest to jeden z najtańszych telewizorów Philipsa wyposażonych w funkcję Ambilight, kolorowa poświata jest wyświetlana tylko z dwóch stron - lewej i prawej strony telewizora. W droższych modelach obraz rozszerza się również u góry.

Oprogramowanie to katastrofa

Telewizor Philipsa działa na platformie Android TV. Mamy więc dostęp do całego mnóstwa różnorodnych aplikacji. Jest jednak jeden problem. Telewizor ma procesor zbudowany z tylko dwóch rdzeni.

W internecie pełno jest skrajnie złych opinii zbulwersowanych osób, które są zawiedzione zakupem telewizora z tej serii właśnie z powodu oprogramowania, a ściślej mówiąc - szybkości jego działania. Ze wszystkich recenzji wynika jednoznacznie, że telewizor reaguje na polecenia z ogromnymi opóźnieniami, a cały system działa bardzo wolno i topornie. Według niektórych, czasami pomaga tylko reset.

Ambilight dla oszczędnych

Philips 6510, to propozycja dla gadżeciarzy, którym zależy na technologii Ambilight, ale nie dysponują odpowiednim budżetem, aby kupić model 4K z tą technologią. FullHD trudno nazwać rozdzielczością niską, gdyż i tak znakomita większość dostępnych obecnie treści jest dostępna właśnie w takiej rozdzielczości.

Warto jednak przed zakupem modelu z tej serii zastanowić się podwójnie, gdyż jego procesor oferuje bardzo niską wydajność, co utrudnia jego codzienne użytkowanie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.