Polacy bardziej by lubili zakupy w Sieci, gdyby nie koszty dostawy. I gdyby nie ci kurierzy...

Polacy bardziej by lubili zakupy w Sieci, gdyby nie koszty dostawy. I gdyby nie ci kurierzy...22.10.2014 12:26
Zdjęcie klienta z kartą pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn

Nie bezpieczeństwo, nie ceny towarów, a koszty dostawy są największą przeszkodą w zakupach online. Mamy też problem z czasem pracy kurierów, których trudno złapać, jeśli spędza się dni poza domem.

Jeszcze nie wszyscy Polacy są przekonani, że e-zakupy to fantastyczna sprawa, ale ogromna większość tych, którzy korzystają z Internetu, przynajmniej raz w życiu coś przez Internet kupiła. Siedząc przy tym wygodnie w domu, w piżamie, z kieliszkiem wina albo na golasa. Są jednak w sklepach internetowych rzeczy, które nas strasznie denerwują.

Uwielbiamy przechadzać się po wirtualnych sklepach

W serwisie Wirtualne Media można znaleźć infografikę zrobioną na zamówienie Ceneo, na bazie ankiety TNS Polska. Wynika z niej, że uwielbiamy zakupy w Sieci – 84% polskich internautów w sklepach internetowych kupuje, 82% przegląda ich ofertę dla przyjemności, szukając raczej inspiracji niż konkretnego produktu. Najczęściej kupujemy towary z takich kategorii, jak sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) i moda (51%).

Większość z nas nie boi się, że stracimy pieniądze albo przypadkiem podamy nasze dane oszustom – 54% ankietowanych mówi, że zakupy przez Internet są bezpieczne. 96% twierdzi, że kupuje tylko w zaufanych sklepach, a jeśli trafia do nieznanego sklepu, to sprawdza jego wiarygodność. Słowem, jesteśmy rozsądni i ostrożni, przynajmniej w rozmowie z ankieterem.

Koszty dostawy to największy problem

Czemu w takim razie e-zakupów nie robi 100% polskich internautów? Najbardziej odstraszają nas koszty dostawy, 65% ankietowanych właśnie je wskazuje jako rzecz, której najbardziej nie lubi. Tyle samo osób mówi, że sklepy mają problem z niewystarczającą ekspozycją towarów. Co ciekawe, irytują nas też kurierzy. Aż 50% z nas ma problem z dopasowaniem się do czasu pracy firm kurierskich. Z kolei 40% nie cierpi uzupełniać danych w zamówieniu.

Nie są to problemy, których nie da się rozwiązać. Być może część z nich rozwiążą kiedyś drony Amazonu, które jednak dziś wydają się pomysłem rodem z filmu science fiction (bo jak dron dostarczy przesyłkę do bloku? I co się stanie, jeśli zostanie strącony po drodze?).

Amazon Prime Air

Na razie jednak Amazon odebrał Polakom darmowe przesyłki, a drony pozostają pieśnią przyszłości. Jeśli coś zamawiamy w Sieci, musimy zawsze sprawdzić, czy po doliczeniu kosztów przesyłki wciąż będzie nam się opłacało. A potem jeszcze jakoś złapać kuriera, który oczywiście puka do naszych drzwi, kiedy jesteśmy w pracy.

Co ciekawe, w badaniu nie ma nic o czasie dostawy. A dla mnie to właśnie jest często najbardziej irytujące – że na tego kuriera, którego będę potem ścigać po mieście, muszę czasem czekać tydzień albo i więcej od złożenia zamówienia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.