Samsung The Frame: telewizor jako dzieło sztuki i ozdoba salonu

Samsung The Frame: telewizor jako dzieło sztuki i ozdoba salonu16.03.2017 09:30
Jarosław Balcerzak

Elektronika nie musi szpecić przestrzeni, może jej wręcz dodać klasy i stanowić cenny element wystroju. Dowodzi tego Samsung ze swoim innowacyjnym telewizorem The Frame. W jaki sposób ma odmieniać wnętrza?

Elektronika w artystycznej odsłonie

O The Frame świat dowiedział się po raz pierwszy podczas tegorocznych targów CES. Dość ogólnikowe zapowiedzi nasunęły wiele pytań, na które odpowiedzi przyniosła dopiero niedawna prezentacja w paryskim Luwrze. Za stylistykę telewizora odpowiada Yves Behar, szwajcarski projektant który nadał mu wygląd prestiżowego dzieła sztuki.

The Frame ma mieć przekątną 55 lub 65” i bezramkowy wyświetlacz. Okalają go cienkie, drewniane i wymienne listwy, których montaż uproszczono mocowaniem magnetycznym. Telewizor korzysta z pojedynczego, cienkiego i przezroczystego przewodu optycznego o 5 lub (opcjonalnie) aż 15 metrach długości.

Obrazy i zdjęcia zamiast ponurej czerni

Wykorzystując dedykowany wieszak No Gap, The Frame można umieścić tuż przy ścianie. Efekt osiągnięto dzięki specjalnemu wgłębieniu w obudowie telewizora. Inne możliwości ustawienia zapewnia przypominająca sztalugę podstawa Studio lub obrotowa – Gravity. Zmiany dosięgnęły także pilota Smart Control, wyposażonego w m.in. obsługę poleceń głosowych.

W trakcie wyświetlania sygnału telewizyjnego The Frame niewiele różni się od typowych telewizorów. Zmiany przynosi dopiero jego wyłączenie i automatyczne przejście w tryb Art Mode. Polega on na wyświetlaniu obrazów i zdjęć z jednej z dziesięciu kategorii, a wśród nich krajobrazy, architektura, przyroda, rysunek i inne.

Katalog liczy obecnie 100 obrazów, a jego zasoby są stale powiększane. Jasność z jaką są wyświetlane jest na bieżąco przez telewizor dostosowywana do natężenia światła w pomieszczeniu. Czas ich prezentowania jest z kolei uzależniony od ruchu przed ekranem – w pustym pokoju The Frame automatycznie przełączy się z trybu Art Mode w klasyczne czuwanie.

Enigmatyczne milczenie producenta

Samsung nie realizuje tego pomysłu jako pierwszy: telewizor jaki dzieło sztuki forsowało wcześniej LG, z kolei jako ramkę cyfrową wykorzystał go już niegdyś Sharp. Po raz pierwszy jednak obie idee udało się z powodzeniem umieścić w tak atrakcyjnie zaprojektowanym urządzeniu. O ile więc rewolucji technologicznej tutaj nie ma, trudno nie pochwalić wzorowego wykonania.

Niewiele niestety wiadomo o szczegółach technicznych samej matrycy, dacie premiery czy nawet ceny The Frame. Jego premiera ma nastąpić wiosną, tymczasem ostatni komunikat Samsunga (14 marca) niewiele w tych kwestiach wyjaśnił.

Być może to część związanej z produktem kampanii – jak ujął to przecież Goethe „Nie tylko sztuka i wiedza, ale także cierpliwość musi być częścią dzieła”. Pozostaje więc czekać i uważnie obserwować nie tylko dalsze doniesienia z biura prasowego Samsunga, ale i odpowiedzi jego rynkowych konkurentów. Pojedynczy produkt już nieraz zainspirował trwałe rynkowe trendy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.