Sports Manager – polski, przeglądarkowy menedżer sportowy

Sports Manager – polski, przeglądarkowy menedżer sportowy23.09.2014 18:04

W serwisie Polak Potrafi pojawił się ciekawy projekt – przeglądarkowa gra Sports Manager. Sądzę, że warto zwrócić na nią uwagę, bo wydaje się – co nie jest regułą – dobrze przemyślana, dopracowana, a do tego tworzona przez człowieka z pasją i udokumentowanym doświadczeniem.

Jeden klub, wiele dyscyplin

Sports Manager, czyli przeglądarkowy manager sportowy ma udostępnić graczom możliwość prowadzenia własnego klubu. Atutem gry mają być mecze rozgrywane na żywo, a gracz będzie mógł realizować się na kilku płaszczyznach – zarówno jako właściciel klubu, jak również w roli menedżera poszczególnych drużyn, reprezentujących różne dyscypliny sportu.

Na początkowym etapie jedynym dostępnym sportem będzie żużel, jednak twórca zapewnia, że z czasem pojawią się również inne dyscypliny - siatkówka, piłka ręczna, futsal czy rugby. Ciekawe, czy zostaną w niej uwzględnione polskie realia i jak w grze Liga Polska Manager, będzie można kupować i sprzedawać mecze?

10 lat menedżerów sportowych

Wybór żużla jako bazowej dyscypliny nie dziwi, gdy poznamy postać twórcy Sports Managera. Marcin Lewandowski ma za sobą aktywne uprawianie tego sportu, a karierę programisty rozpoczął w 2004 roku aplikacją Speedway Manager Online – pierwszym sieciowym menedżerem żużla na świecie, dzięki któremu został zatrudniony w Wirtualnej Polsce.

Niedługo później Marcin zaczął pracować nad grą Club Manager Online, będącą pod względem koncepcji prekursorem Sports Managera. Jak sam przyznaje, zabrakło mu wówczas doświadczenia i umiejętności, by podołać tak skomplikowanemu wyzwaniu, jednak w 2011 roku sukces – w postaci społeczności graczy – odniosła na Facebooku napisana przez niego gra Speedway Manager.

Od tamtego czasu stara koncepcja, by powiązać sekcje sportowe z klubem i stworzyć uniwersalnego menedżera sportowego online dojrzała, a twórca gry wraz ze swoim pomysłem wygrał m.in. jeden z konkursów na e-biznes i zdobył wsparcie inkubatora przedsiębiorczości, dzięki czemu projekt został dopracowany i doprowadzony do etapu, gdzie można myśleć o pokazaniu go światu.

Projekt, który może się udać

Zebrane w czasie zbiórki pieniądze mają zostać przeznaczone przede wszystkim na opłaty licencyjne i odpowiedniej jakości usługi hostingowe, czyli na kwestie związane bezpośrednio nie z tworzeniem, ale z uruchomieniem gry. To chyba dobry znak – wygląda na to, że twórca wierzy w powodzenie projektu i przewiduje konieczność obsługi rosnącego ruchu ze strony użytkowników. Jak wygląda gra na obecnym etapie, można zobaczyć na stronie SportsManager.pl.

Tym, co zwróciło moją uwagę jest rozsądne podejście do zbiórki ze strony autora gry, który trafnie zauważył, że projekt może chcieć wesprzeć również ktoś, kto z różnych powodów nie ma zamiaru grać. Dlatego wśród nagród, poza bonusami związanymi bezpośrednio z grą, znalazły się także wejściówki na różne imprezy sportowe, spotkania z zawodnikami, autografy czy nawet obszycie kierownicy samochodu.

Zazwyczaj dość sceptycznie podchodzę do różnych crowdfundingowych zbiórek, jednak w tym przypadku jest inaczej. Czytając opis Sports Managera mam wrażenie, że w końcu ktoś nie próbuje wyciągnąć ode mnie pieniędzy oferując gruszki na wierzbie, ale pokazuje sensowny, dopracowany projekt, który moim zdaniem po prostu ma szanse powodzenia i da satysfakcję nie tylko twórcy, ale zapewni graczom solidną porcję dobrej rozrywki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.