Walentynki 2020: T-Mobile wymyślił inteligentną bieliznę. Wszystko po to, żebyście odłożyli smartfony

Walentynki 2020: T-Mobile wymyślił inteligentną bieliznę. Wszystko po to, żebyście odłożyli smartfony07.02.2020 09:44
Adam Bednarek

Wyniki badań nie kłamią - Polacy coraz częściej wybierają telefon niż partnera. T-Mobile znalazł sposób na to, by to zmienić. Rozwiązaniem ma być inteligentna bielizna. Ale działa nieco inaczej, niż niektórzy mogliby pomyśleć.

Ponad połowa Polaków w wieku 18-34 lat (55 proc.) przyznaje, że czuła się ignorowana przez partnera ze względu na korzystanie z telefonu - wynika z badań T-Mobile. Co więcej, do tego, że wybiera telefon zamiast bliskiej osoby, przyznaje się 30 proc. ankietowanych.

W Polsce nie jest jeszcze aż tak źle. Niemal połowa Niemców w wieku 18-34 (49 proc.) sprawdza swój telefon w łóżku, leżąc z partnerem. W Rumunii to aż 69 proc. ankietowanych! Z badań T‑Mobile Polska wynika, że dotyczy to 26 proc. Polaków. Może tak źle, jak w innych europejskich państwach nie jest, ale trend może niepokoić.

Już 40 proc. Polaków, uważa, że ich partner spędza zbyt dużo czasu, korzystając z telefonu, kiedy przebywają razem. Często prowadzi to do uczucia opuszczenia lub „samotności w związku”. Ponad połowa respondentów (55 proc.) odpowiedziała, że czuła się ignorowana przez partnera za względu na to, że zajmował się on smartfonem. Jednocześnie 43 proc. badanych przyznało, że zdarza im się zwracać większą uwagę na telefon niż drugą połówkę.

Bielizna na walentynki. Nie taka, jak myślisz

Jak sobie poradzić z tym coraz większym problemem? T-Mobile proponuje… inteligentną bieliznę.

Zestaw wyposażono w dwa specjalne chipy, które należy połączyć z telefonem partnera przy użyciu dedykowanej aplikacji. Jeśli ktoś z pary zauważy, że druga połówka skupia się na telefonie, "aktywuje" bieliznę. Inteligentne majtki blokują telefon na 15 minut. Ale ten nie do końca staje się bezużyteczny - zaczyna grać nastrojowe melodie.

Jedna para kosztuje 25 euro. Niby sporo, ale jeśli potraktujemy to jako inwestycję w związek, to suma już tak straszna się nie wydaje.

Oczywiście T-Mobile podkreśla, że cała akcja jest z przymrużeniem oka. Operator niczym artysta chce zwrócić uwagę na problem - podobnie zrobił zresztą Ford w temacie bezpieczeństwa na drodze.

Pomysł jest jednak ciekawy, tym bardziej że T-Mobile dorzuca na specjalnej stronie garść porad, jak uwolnić się od technologii. I jeżeli ktoś uważa, że ma z tym problem, może tam zajrzeć. Wydaje się to lepszym rozwiązaniem niż kupowanie intrygującego gadżetu. Bo przecież szukanie ratunku w technologii, by uwolnić się od telefonów, ma w sobie coś z powiedzenia "z deszczu pod rynnę".

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.