Zaprojektuj stojak rowerowy i zostań twórcą elementu krajobrazu. Do wygrania 10 000 zł!

Zaprojektuj stojak rowerowy i zostań twórcą elementu krajobrazu. Do wygrania 10 000 zł!28.05.2013 17:00
Blomedia poleca

W Polsce z każdym rokiem przybywa rowerzystów, co cieszy, ponieważ rower pozwala nie tylko na szybkie przemieszczanie się, ale także na pozbycie się negatywnych emocji i... poprawienie sobie humoru. Niestety wciąż brakuje miejsc, w których można bezpiecznie zostawić rower. Problemem jest deficyt stojaków na rowery. Sytuację mogą zmienić uczestnicy konkursu „Postaw na Stojak”.

W Polsce z każdym rokiem przybywa rowerzystów, co cieszy, ponieważ rower pozwala nie tylko na szybkie przemieszczanie się, ale także na pozbycie się negatywnych emocji i... poprawienie sobie humoru. Niestety wciąż brakuje miejsc, w których można bezpiecznie zostawić rower. Problemem jest deficyt stojaków na rowery. Sytuację mogą zmienić uczestnicy konkursu „Postaw na Stojak”.

Główną nagrodą w konkursie jest 10 000 zł oraz szansa na zaprojektowanie stojaka na rowery, który może stać się nowym elementem krajobrazu polskich miast.

"Coraz więcej rowerów to coraz więcej potrzeb. Jedną z nich są właśnie stojaki na rowery. Uczestnicy konkursu mogą przyczynić się do tego, by było ich więcej, wpływając tym samym na jakość miejskiej przestrzeni. »Postaw na Stojak« to także szansa na wykazanie się pomysłowością i kunsztem projektowym" – mówi prof. Jerzy Porębski, projektant, profesor na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, jeden z jurorów.

Kampania organizowana jest przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki we współpracy ze stowarzyszeniem Miasta dla Rowerów oraz McDonald’s Polska.

"Obecnie przy wielu wolnostojących restauracjach McDonald’s znajdują się stojaki na rowery. Rowerzyści stanowią bardzo mocną grupę naszych gości – zwłaszcza w okresie letnim. Zależy nam jednak na tym, aby stojaki były nie tylko funkcjonalne, ale też po prostu ładne – dobrze się prezentowały, komponowały z architekturą miast oraz były zgodne z trendami panującymi obecnie we wzornictwie przemysłowym. Stąd pomysł na konkurs. Liczymy na to, że konkurencja będzie zacięta, a zwycięski projekt sprawi, że ludzie jeszcze chętniej wsiądą na rowery, mając poczucie, że mogą bezpiecznie zostawić swoje dwa koła" – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Konkurs, który potrwa od 20 maja do 21 czerwca br., został zorganizowany w dwóch kategoriach: Pasjonaci oraz Profesjonaliści. Pierwsza z nich skierowana jest do wszystkich – zwłaszcza tych, którzy lubią rysować i projektować oraz wyróżniają się wyjątkową kreatywnością. Na trójkę zwycięzców czeka odpowiednio 5000, 3000 lub 1500 zł.

W drugiej kategorii do udziału zapraszani są designerzy, architekci, projektanci... Profesjonaliści będą musieli dodatkowo wykazać się znajomością zasad projektowania elementów architektury użyteczności publicznej. Jest jednak o co walczyć. Laureat w tej kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 zł, a według jego projektu zostaną wyprodukowane stojaki.

Osoby, które zajmą miejsca II i III, otrzymają odpowiednio 5000 oraz 2500 zł. Konkursowe prace oceniać będzie jury. W jego skład wchodzą m.in.: prof. Jerzy Porębski (projektant, profesor na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Karina Wieczorek (absolwentka Fine Arts Center i Greenville High School w Karolinie Południowej, współorganizatorka konferencji TEDx Kraków) oraz Marcin Wolny (absolwent Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie).

Szczegóły konkursu oraz jego regulamin znajdziecie na specjalnej stronie www.postawnastojak.pl oraz na profilu facebook.com/McDonaldsPolska.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/stojakduzy348669.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/05/stojakduzy348669.jpg)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.