Apple-maniacy ściągają najwięcej i najchętniej płacą

Najnowsze dane opublikowane przez sieć reklamy mobilnej AdMob potwierdzają wcześniejsze trendy - posiadacze mobilnych urządzeń z nadgryzionym jabłkiem znacznie chętniej pobierają płatne aplikacje niż ich koledzy z Androidem w dłoni.

Apple-maniacy ściągają najwięcej i najchętniej płacą
Dominik Szarek

Najnowsze dane opublikowane przez sieć reklamy mobilnej AdMob potwierdzają wcześniejsze trendy - posiadacze mobilnych urządzeń z nadgryzionym jabłkiem znacznie chętniej pobierają płatne aplikacje niż ich koledzy z Androidem w dłoni.

Według AdMob w styczniu 2010 roku użytkownicy iPhone pobierali średnio 8,8 aplikacji, z czego 1,8 to te, za które trzeba było zapłacić. W przypadku iPodów touch jest to odpowiednio 12,1 i 1,6 aplikacji na użytkownika. Fani Androida nie tylko ściągają mniej aplikacji (łącznie 8,7 na osobę), ale też rzadziej za nie płacą. Narzędzia pobrane za wcześniejszym uiszczeniem opłaty stanowią w przypadku Androida tylko 12,5% (1,1 aplikacji).

Obraz
© [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/02/admob_iphone_android.png)

W najgorszej sytuacji znalazł się webOS, który pod każdym względem dał się wyprzedzić konkurencji. Patrząc na liczbę dostępnych aplikacji na poszczególne platformy, sytuacja ta nie powinna jednak nikogo dziwić.

Raport AdMob zwraca uwagę na jeszcze jedną ciekawą kwestię. Okazuje się, że 91% użytkowników iPhone i 88% posiadaczy iPodów touch zarekomendowałoby swoje urządzenie innym. Podobnie uczyniłoby 84% właścicieli telefonów z systemem Android i zaledwie 69% z webOS.

Pytanie tylko w jakim stopniu chęć polecenia iPhone'a znajomym jest w tym przypadku podyktowana jakością urządzenia, a na ile jest to heroiczne przywiązanie do produktów z jabłkiem... ;)

Źródło: Mashable.com

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.