Apple wydaje na reklamy 501 mln dolarów

Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).

Apple wydaje na reklamy 501 mln dolarów
Krzysztof Bartnik

Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).

Kwota sama w sobie może szokować, ale nie w zestawieniu z innymi ogólnoświatowymi koncernami. Microsoft wydaje na reklamy aż 2,4% rocznego budżetu, czyli 1,4 miliarda dolarów. Z kolei Dell przeznacza na kampanie promocyjne aż 811 milionów USD, co stanowi 1,30% jego rocznego budżetu (kojarzycie jakieś reklamy Della?).

W przypadku Apple te 501 milionów dolarów ma świetne przełożenie na zyski i bez wątpienia nie są to pieniądze wyrzucane w błoto. Telewizyjne spoty z serii Get a Mac ciągle robią swoje (zobacz trzy ostatnie klipy, wypuszczone tuż po premierze Windows 7), wszystkie reklamy są dobrze targetowane, a takie "dodatki" jak sklepy Apple czy tłumy zadowolonych klientów tylko przyspieszają decyzję o zakupie u kolejnych osób.

Nawet jak ktoś nie lubi produktów Apple to z pewnością kojarzy jego reklamy. Jak można wytłumaczyć to, że niemal na każdym amerykańskim filmie aktorzy korzystają z produktów z jabłkowym logo? 501 milionów dolarów z pewnością robi swoje:-)

Jeżeli kojarzycie poniższą reklamę, to Mac i PC powinni na niej siedzieć i razem liczyć kasę przeznaczaną na reklamy:

Apple - Advertising... Fix Vista

Źródło: BrainStormTech

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.