Apple wydaje na reklamy 501 mln dolarów
Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).
Kiedy firma ma odłożone na koncie 34 miliardy dolarów i co kwartał notuje ponad 1,6 miliarda USD zysków, to z pewnością jest w stanie przeznaczać drobną część tych pieniędzy na kampanie reklamowe swoich produktów. W przypadku Apple chodzi o skromne 1,37% całorocznego budżetu, czyli "jedynie" 501 milionów dolarów (!).
Kwota sama w sobie może szokować, ale nie w zestawieniu z innymi ogólnoświatowymi koncernami. Microsoft wydaje na reklamy aż 2,4% rocznego budżetu, czyli 1,4 miliarda dolarów. Z kolei Dell przeznacza na kampanie promocyjne aż 811 milionów USD, co stanowi 1,30% jego rocznego budżetu (kojarzycie jakieś reklamy Della?).
W przypadku Apple te 501 milionów dolarów ma świetne przełożenie na zyski i bez wątpienia nie są to pieniądze wyrzucane w błoto. Telewizyjne spoty z serii Get a Mac ciągle robią swoje (zobacz trzy ostatnie klipy, wypuszczone tuż po premierze Windows 7), wszystkie reklamy są dobrze targetowane, a takie "dodatki" jak sklepy Apple czy tłumy zadowolonych klientów tylko przyspieszają decyzję o zakupie u kolejnych osób.
Nawet jak ktoś nie lubi produktów Apple to z pewnością kojarzy jego reklamy. Jak można wytłumaczyć to, że niemal na każdym amerykańskim filmie aktorzy korzystają z produktów z jabłkowym logo? 501 milionów dolarów z pewnością robi swoje:-)
Jeżeli kojarzycie poniższą reklamę, to Mac i PC powinni na niej siedzieć i razem liczyć kasę przeznaczaną na reklamy:
Apple - Advertising... Fix Vista
Źródło: BrainStormTech