Ciężki żywot twórcy gier, czyli finał kursu Digital Frontier

Ciężki żywot twórcy gier, czyli finał kursu Digital Frontier

Ciężki żywot twórcy gier, czyli finał kursu Digital Frontier
Mariusz Kamiński
24.06.2013 17:00, aktualizacja: 13.01.2022 11:28

W sobotni wieczór w warszawskim Czarna Bar odbył się finał spotkań Digital Frontier. Był to dziewięciomiesięczny kurs dla przyszłych twórców gier, osób pragnących założyć własny gamingowy startup i marzących o podboju najpopularniejszych platform dla graczy, czyli iOS-a, Androida i PC. Oto efekty pracy kilku zespołów, które podjęły wyzwanie.

W sobotni wieczór w warszawskim Czarna Bar odbył się finał spotkań Digital Frontier. Był to dziewięciomiesięczny kurs dla przyszłych twórców gier, osób pragnących założyć własny gamingowy startup i marzących o podboju najpopularniejszych platform dla graczy, czyli iOS-a, Androida i PC. Oto efekty pracy kilku zespołów, które podjęły wyzwanie.

Kurs obfitował w wiele arcyciekawych wydarzeń, które przełożyły się na solidną dawkę wiedzy o tworzeniu gier, stronie finansowej takiego przedsięwzięcia oraz wielu drogach promocji gotowego produktu. W roli wykładowców wystąpiło wiele gwiazd polskiego gamedevu, które chętnie dzieliły się własnymi doświadczeniami w tworzeniu fabuły, opracowywaniu poziomów i mozolnej produkcji grafiki i muzyki. Kursanci przystąpili do kreowania własnego projektu i sobotniego wieczora podzielili się owocami swojej pracy.

Wnioski z kursu były liczne, ale jeden wyjątkowo znamienny: tworzenie gier to ciężki kawałek chleba. Każda z kilku historii opowiedzianych przez finalistów kursu miała słodko-gorzki charakter. Początki były szalenie frustrujące: ambitny projekt trzeba było co chwilę przycinać, aż z pięknego żywopłotu został niewielki krzaczek. Z drużyny co chwilę ktoś odchodził, zmęczony i zniechęcony brakiem efektów. Zostali najwytrwalsi, by pochwalić się tym, co w pocie czoła udało im się stworzyć.

Cookie Troubles

Pierwszą z przedstawionych gier była wariacja na temat popularnych diamentów stworzona przez Black Mantis Games. Należy ustawić trzy takie same ciasteczka w jednej linii, by je usunąć i zarobić tym samym punkty (klasyczna gra logiczna match-3). Gra tworzona całkowicie od zera była w stadium bety, więc niewiele udało się zaprezentować. Powstaje ona na platformę Android i iOS i być może uda się ją ukończyć i umieścić w sklepie już w lipcu. Cookie Troubles będzie darmowa.

Pixels Forge

Unikalnym elementem jest sterowanie, które opiera się na gestach. Malując odpowiedni kształt na ekranie, gracz przywołuje czar lub dodatkowego bojownika w postaci trolla lub gnoma. Gra ma mieć około 28 leveli i pełny storyline, czyli fabułę rozwijającą się wraz z postępami.

Obraz

Platformówki

Druga to odrobinę bardziej kompletna opowieść o robocie poszukującym zgubionych emocji. Dzięki tym emocjom robot będzie w stanie wykonywać przeróżne zadania i tym samym kontynuować rozgrywkę. Kilkadziesiąt poziomów oraz rys fabularny zapewni tło dla zabawy.

Trzecia platformówka to ambientowa produkcja z wieloma elementami filozofii zen. Twórca starał się opisać, na czym polega charakter gry, który miał pozwolić na "pełne zanurzenie się w klimacie bez odrywania się od rzeczywistości". Cokolwiek by to miało znaczyć, gra zapowiada się dość ciekawie. Poziomy przechodzi się za pomocą punktów medytacji, grafika i muzyka mają odpowiedni, orientalny posmak.

Obraz

Największe wrażenie na zebranych zrobiła jednak produkcja przeglądarkowa znana jako Duma Szlachecka. Rozgrywka to MMO w postaci hybrydy klasycznej farmy z elementami Europa Universalis, gdzie tłem są realia XVII-wiecznej Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Stopień zaawansowania gry i mechanika robią wrażenie. Produkcja prezentuje się fantastycznie i choć jest wczesną alfą, już teraz gromadzi wokół siebie mnóstwo fanów. Zachęcam do odwiedzenia ich fanpejdżu i zapoznania się z grą.

Obraz
Obraz

Warto pamiętać o tych projektach. Kto wie: może któraś z osób, które przy nich pracowały, będzie w przyszłości kolejnym Adrianem Chmielarzem lub Tomkiem Gopem?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)