Fruit Ninja w trzech wymiarach [wideo]

Fruit Ninja 3D
Fruit Ninja 3D
Grzegorz Nowak

29.03.2011 11:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pamiętacie niesamowicie grywalną grę na iPhone'y i komórki z Androidem, w której zadaniem gracza było siekanie owoców na plasterki? Ktoś postanowił przenieść całą zabawę w wirtualną przestrzeń!

Pamiętacie niesamowicie grywalną grę na iPhone'y i komórki z Androidem, w której zadaniem gracza było siekanie owoców na plasterki? Ktoś postanowił przenieść całą zabawę w wirtualną przestrzeń!

Sukces Fruit Ninja opiera się na prostym pomyśle i ogromnej grywalności. Jeżdżenie palcem po ekranie i rozwalanie nadlatujących owoców jest po prostu zabawne i wciągające, a rosnący poziom trudności wzmaga chęć "pokonania" gry. Czterech studentów z Niemiec postanowiło przenieść ten pomysł to wirtualnej przestrzeni 3D.

Do zrealizowania swojego pomysłu wykorzystali technologię CAVE (Cave Automatic Virtual Environment). Tworzy ona przestrzeń wirtualną w niewielkim pomieszczeniu, na którego ścianach wyświetlane są obrazy. W połączeniu z systemem dźwięku 5.1 oraz wbudowanym w podłogę powierzchniom drgającym wrażenia z gry mają być naprawdę ciekawe.

Studenci przy tworzeniu klona znanej gry korzystali w większości z gotowego sprzętu i oprogramowania. CAVE obsługują cztery kamery podczerwone i cztery komputery, obraz jest renderowany dzięki OpenGL oraz Chromium. Kontroler używany do szatkowania owoców to Wiimote. Gra ma trzy tryby gry oraz rosnący poziom trudność.

Jak rozgrywka wygląda w praktyce, możecie zobaczyć poniżej.

Źródło: crunchgear.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)