Interaktywny Pong na ścianie mieszkania [wideo]

Popularna gra Pong znana z pierwszych automatów do gier zainspirowała grupę studentów z indyjskiego National Institute of Design. Pasjonaci postanowili zamienić powierzchnię mieszkania w planszę do gry. Jak im poszło?

Interaktywny Pong na ścianie mieszkania [wideo]
Paweł Żmuda

Popularna gra Pong znana z pierwszych automatów do gier zainspirowała grupę studentów z indyjskiego National Institute of Design. Pasjonaci postanowili zamienić powierzchnię mieszkania w planszę do gry. Jak im poszło?

[url=http://gadzetomania.pl/21437,gra-w-klasy-a-d-2010]Gra w klasy A.D. 2010

[/url]

Piłeczka w popularnej grze odbija się nie od wirtualnej bariery na ekranie monitora, ale od krawędzi prawdziwych schodów i ściany. W sumie w interaktywnej zabawie bierze udział aż pięć fizycznych elementów pokoju. Wystarczą tylko specjalne rękawice VR, projektor i trochę linijek kodu. Popatrzmy jak to działa w praktyce.

Rękawice skonstruowane przez studentów zostały zaprogramowane w środowisku Arduino. Do pełnej sprawności konstrukcji potrzebny jest żyroskop oraz akcelerometr.

Miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości możliwe będzie przeniesienie do rzeczywistości trochę bardziej skomplikowanych gier. Każdy chciałby przecież zagrać w swoim salonie na przykład w GTA ; ).

Źródło: slashgear

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.