Jak kupić parówkę? Jakich porad szukamy w Sieci najczęściej?
Rok temu firma Gemius zapytała polskich internautów o to, jakich porad szukają w Sieci. Wyniki badań pokrywają się z wynikami ankiety przeprowadzonej niedawno przez serwis Jak Kupować. Co z nich wynika?
Rok temu firma Gemius zapytała polskich internautów o to, jakich porad szukają w Sieci. Wyniki badań pokrywają się z wynikami ankiety przeprowadzonej niedawno przez serwis Jak Kupować. Co z nich wynika?
Ponad połowa ankietowanych przyznała, że szuka porad zdrowotnych w Internecie. Całe 43,56% stwierdziło, że w Sieci szuka wskazówek dotyczących zakupów, a najmniej internautów, bo tylko 15,84%, radzi się innych użytkowników w sprawach uczuciowych - wynika z najnowszego Barometru portalu Jak Kupować.
Sporo internautów szuka porad w takich dziedzinach, jak komputery (32,67%), sprawy związane z wychowaniem dzieci (29,7%), motoryzacja (28,71%) oraz uroda (26,73%). Jak wynika z przeprowadzonego przez JakKupować.pl badania, Internet jest bardzo popularnym źródłem wymiany informacji na temat wszystkich aspektów życia.
40,59% respondentów stwierdziło, że z internetowych porad korzysta często, a prawie co trzeci ankietowany przyznał, że bardzo często radzi się innych internautów. Tylko 4,95% nie korzysta z porad w Sieci.
Jakie są zalety takich wirtualnych porad? Ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na możliwość uzyskania wielu odpowiedzi (28,71%). Niewiele mniej, bo 26,73% biorących udział w badaniu doceniło wygodę korzystania z Sieci – nie trzeba wychodzić z domu, by te odpowiedzi otrzymać.
Dla prawie 19% ankietowanych największą zaletą korzystania z porad internetowych jest możliwość dotarcia do osób mających podobne doświadczenia. Dla 14,85% najważniejsza jest darmowość. Co ciekawe, jedynie 10,89% badanych internautów wskazało na anonimowość jako cechę mającą największe znaczenie.
Polscy internauci dostrzegają również wady korzystania z internetowych porad. Prawie 30% ankietowanych uskarżało się, że nie zawsze otrzymuje wartościowe odpowiedzi. 25,74% stwierdziło, że największą wadą są znaczne różnice między otrzymanymi odpowiedziami.
Badani wskazali także na brak możliwości sprawdzenia rzetelności porady (21,78%) i trudność z identyfikowaniem osób, które udzielają odpowiedzi na pytania (14,85%). Jedynie 7,92% respondentów jako wadę wymieniło brak określonego czasu na udzielenie odpowiedzi.
Źródło: jakkupowac.pl