Jak zmieniały się kontrolery do gier, zanim narodził się Kinect?

Jak zmieniały się kontrolery do gier, zanim narodził się Kinect?23.02.2011 11:06
Drzewo genealogiczne kontrolerów
Drzewo genealogiczne kontrolerów
Grzegorz Nowak

Od powstania pierwszych kontrolerów do gier wideo minęło ok. 40 lat. Przez ten czas powstały dziesiątki joysticków i padów o różnym wyglądzie, możliwościach i funkcjonalności. Czy zastanawialiście się, jaką drogę musieli pokonać producenci konsol, aby przejść od joysticka do Kinecta?

Od powstania pierwszych kontrolerów do gier wideo minęło ok. 40 lat. Przez ten czas powstały dziesiątki joysticków i padów o różnym wyglądzie, możliwościach i funkcjonalności. Czy zastanawialiście się, jaką drogę musieli pokonać producenci konsol, aby przejść od joysticka do Kinecta?

Grafika zatytułowana "Evolution of Controllers" to dzieło znanej firmy Pop Chart Lab, zajmującej się tworzeniem ciekawych, stylowych plakatów. Inspiracją dla wykresu przedstawiającego rozwój kontrolerów konsol wideo była strona internauty o nicku Sock Master.

Grafika przedstawia rozwój technologii kontrolerów w ciągu 38 lat (1972-2010). Są na niej 82 kontrolery w 9 rodzajach - od pierwszych gałek sterujących paletką do odbijania kwadratowej piłeczki, przez popularne w czasach ośmiobitowców joysticki, aż po wszelkiego rodzaju pady, pistolety do strzelanek czy wreszcie kontrolery ruchowe. Można prześledzić, jak zmieniał się ich wygląd i który kontroler był "przodkiem" Wii Remote.

Wysokiej jakości plakat można kupić na stronie Pop Chart Lab za 30 dolarów, a sama grafika znajduje się poniżej (obraz w większej rozdzielczości możecie zobaczyć tutaj).

Ewolucja kontrolerów
Ewolucja kontrolerów

Źródło: geekologie.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)