Japończycy umawiają się z poduszkami (wideo)

To się nazywa miłość do gadżetów… W Japonii coraz szersze kręgi zatacza „fenomen” nazywany miłością 2-D. Wielu spośród fanów anime i mangi porzuca marzenia o romantycznym związku z żywą osobą i przelewa swoje uczucia na poduszki z wizerunkiem ulubionych postaci z anime, mangi i gier komputerowych.

Japończycy umawiają się z poduszkami (wideo)
Marek Maruszczak

To się nazywa miłość do gadżetów… W Japonii coraz szersze kręgi zatacza „fenomen” nazywany miłością 2-D. Wielu spośród fanów anime i mangi porzuca marzenia o romantycznym związku z żywą osobą i przelewa swoje uczucia na poduszki z wizerunkiem ulubionych postaci z anime, mangi i gier komputerowych.

Obraz

„Zakochani” chodzą razem na spacery. Wybierają się na samochodowe przejażdżki i do restauracji. Robią sobie wspólne zdjęcia i oczywiście spędzają razem noce. Dziwne jest to, że jedno z tej pary to poduszka.

Właściwie poszewka na poduszkę z nadrukowaną postacią z mangi, anime lub gry komputerowej. Tego typu gadżety można kupić w specjalnych sklepach np. w Tokijskiej dzielnicy Akihabara. Często jednak rynek nie nadąża za potrzebami konsumentów. Dlatego zwolennicy miłości 2-D biorą sprawy w swoje ręce i sami tworzą gadżety, którymi później handlują na konwentach.

Obraz

Cała sytuacja to kolejny problem dotykający między innymi tzw. hikikomori, czyli Japończyków, najczęściej płci męskiej praktycznie nie wychodzących z domu i tracących zupełnie zainteresowanie światem zewnętrznym. 2-D staje się dużo atrakcyjniejsze od 3-D.

Obraz

Więcej o społecznym aspekcie „fenomenu” miłości 2-D pisze dla New York Timesa Lisa Katayama. Polecam zapoznanie się z całym tekstem.

Źródło: New York Times3yen

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.