Karty Nvidia Kepler obsługują DirectX 11.1 programowo?
Wygląda na to, że wprowadzone w tym roku karty GeForce z serii 600 nie obsługują w pełni najnowszego API Microsoftu - DirectX 11.1. Żart? Bynajmniej.
29.11.2012 | aktual.: 10.03.2022 12:40
Wygląda na to, że wprowadzone w tym roku karty GeForce z serii 600 nie obsługują w pełni najnowszego API Microsoftu - DirectX 11.1. Żart? Bynajmniej.
Wszystko zaczęło się od dyskusji na niemieckim portalu Heise.de. Dotyczyła ona układu GK104, opartego na architekturze Kepler, który jest montowany m.in. w kartach GeForce GTX 680, GTX 670 i GTX 660 (Ti). Debata przyciągnęła uwagę innych mediów i ostatecznie głos w sprawie postanowił zabrać sam Lars Weinand z Nvidia, odpowiedzialny za marketing techniczny w regionie EMEA.
[solr id="gadzetomania-pl-276392" excerpt="1" image="1" words="28" _url="http://gadzetomania.pl/6864,karta-graficzna-w-laptopie-jaka-do-gier-a-jaka-do-pracy" _mphoto="laptops-276392-251x168-0967eb4d5.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4706[/block]
Poinformował on, że karty GeForce napędzane przez chip GK104 obsługują sprzętowo API DirectX 11 wraz ze wszystkimi opcjonalnymi funkcjami. W przypadku wersji 11.1 wspierane są tylko te funkcje, które udało się zrealizować na drodze programowej. W rezultacie popularne 600 nie obsługują 4 funkcji, które wymagały dokonania zmian na poziomie sprzętowym. Oto ich lista:
- Target-Independent Rasterization (2D rendering only);
- 16xMSAA Rasterization (2D rendering only);
- Orthogonal Line Rendering Mode;
- UAV in non-pixel-shader stages.
Jak informuje Lars Weinand, nie mają one większego znaczenia dla graczy, są bowiem wykorzystywane w renderingu 2D i niektórych zastosowaniach związanych np. z obliczeniami równoległymi (via DirectCompute). Na pełną obsługę DirectX 11.1 trzeba będzie poczekać do czasu premiery układów GeForce z serii 700. Niecierpliwi mogą też wybrać karty konkurencji - Radeony z serii HD 7000 sprzętowo obsługują wszystkie funkcje nowego API.
Źródło: BSN