Nie tylko Google i Facebook. Najpopularniejsze strony na świecie

Przysłowie głosi, że co kraj, to obyczaj. Okazuje się, że ta prawidłowość działa również w przypadku stron internetowych. Choć większość świata została podzielona pomiędzy Google’a i Facebooka, są kraje, gdzie najpopularniejsze są zupełnie inne strony. Jakie?

Jak wygląda popularność różnych stron na świecie? (Fot. Actualearth.org)
Jak wygląda popularność różnych stron na świecie? (Fot. Actualearth.org)
Łukasz Michalik

Przysłowie głosi, że co kraj, to obyczaj. Okazuje się, że ta prawidłowość działa również w przypadku stron internetowych. Choć większość świata została podzielona pomiędzy Google’a i Facebooka, są kraje, gdzie najpopularniejsze są zupełnie inne strony. Jakie?

Serwis Webempires na podstawie danych uzyskanych z serwisu Alexa opracował mapę świata uwzględniającą najpopularniejsze serwisy w różnych krajach. Opracowane zestawienie wyraźnie pokazuje, że świat został podzielony miedzy dwa serwisy.

Google dominuje w Ameryce, Europie i południowej Azji, a Facebook w Afryce. Poza tymi dwoma graczami mocno trzyma się filar Rusnetu,Yandex, a w Chinach niepodzielnie rządzi Baidu. Ciekawostką w tym zestawieniu jest światowy ewenement w postaci serwisu Mail.ru, który znalazł swoją enklawę w Kazachstanie.

Równie intrygująco wygląda popularność Yahoo! Okazuje się, że gwiazda Internetu sprzed pierwszej bańki dotcomów ma jeszcze swoje bastiony popularności – jest numerem jeden w Japonii i Kamerunie.

Najpopularniejsze strony na świecie (Fot. Webempires.org)
Najpopularniejsze strony na świecie (Fot. Webempires.org)

Bardzo mocno generalizując, można dojść do ogólnego wniosku: poza enklawami lokalnych serwisów i niewielkimi odstępstwami (jak np. Norwegia) podział przebiega zgodnie z pewną prawidłowością - bogatsza część świata szuka informacji w Google’u, a biedniejsza siedzi na Facebooku.

Źródło: CeZzyWebempires

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.