Steam Machines. Który model wybraliście w naszej sondzie?

Co sądzicie o Steam Machines? To ciekawa propozycja dla graczy czy może raczej sposób na dorwanie się do ich portfeli? Na pytanie, które z zaprezentowanych przed dwoma tygodniami modeli zasługują na szczególną uwagę, odpowie sonda, w której wskazywaliście swoich faworytów.

Digital Storm Bolt II
Digital Storm Bolt II
Łukasz Michalik

W sondzie umieszczonej dwa tygodnie temu pod artykułem „Steam Machines - rewolucja w sprzęcie do grania” wskazywaliście, która maszyna ze Steam OS na pokładzie najbardziej przypadła Wam do gustu.

Do wyboru było aż 12 urządzeń zaproponowanych przez różnych producentów, różniących się wyglądem, podzespołami i ceną. W tej ostatniej kwestii rozpiętość była całkiem spora – od najtańszych zestawów, jak iBuyPower czy CyberPowerPC, po ofertę z wyższej półki, jak Webhallen, Falcon Northwest Tiki czy Digital Storm Bolt II.

CES 2014: Digital Storm Bolt II with liquid cooling

Wskazując swoich faworytów, skupiliście się na najwydajniejszych modelach. Miejsce pierwsze zajął Digital Storm Bolt II, na którego padło aż 30,3 proc. głosów. Na drugiej pozycji uplasował się Falcon Northwest Tiki, wskazany przez 15,7 proc. uczestników sondy, a ostatnie miejsce na podium należy do modelu CyberPowerPC, wskazanego przez 13,06 proc. głosujących.

Pierwsze dwa miejsca nie zaskakują. Digital Storm Bolt II to przecież sprzęt firmy znanej z serii wydajnych, bezkompromisowych maszyn. Zaprezentowany w zestawieniu model jest przy tym znany wielu graczom.

Firma Digital Storm postanowiła nie wyważać otwartych drzwi i jako swoją Steam Machine zaprezentowała model dostępny już na rynku, różniący się od dotychczas sprzedawanych dodatkowym – obok Windowsa – systemem operacyjnym Steam OS. Trudno kwestionować ten wybór. Gdyby nie cena, sam chętnie widziałbym ten sprzęt na swoim biurku.

Falcon Northwest Tiki gaming PC - First Look

Zdobywca drugiego miejsca, Falcon Northwest Tiki, to również sprzęt z najwyższej półki i również znany wcześniej model ze Steam OS. Poza podzespołami, szczelinowym napędem na górnej powierzchni i ceną wyróżnia się niecodziennym dodatkiem: granitowa podstawka pod obudowę to, przyznacie, wyjątkowe akcesorium.

Ciekawie w tym kontekście wypada zdobywca trzeciego miejsca. CyberPowerPC pod względem konfiguracji prezentuje się raczej skromnie, to zarazem jeden z najtańszych sprzętów w zestawieniu. Co przekonało Was bardziej? Przystępna cena czy wygląd kojarzący się z pierwszym Xboksem?

Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że z technicznego punktu widzenia Steam Machines to po prostu zwyczajne pecety. Podkreślił to w komentarzach m.in. Piotrek Chlewicki:

Przecież te całe "stim maszins" to zwykłe PC tyle że ktoś złoży to za ciebie, da cudaczną "gejmingową" nazwę i dorzuci kilka zł do ceny (…). Niektórzy przynajmniej robią je w obudowach własnego projektu, ale część tych "konsol" to zestawy które można złożyć samemu za ułamek tej kwoty. (…) To działa na takiej samej zasadzie jak "gotowce z allegro" z tym, że "stim maszines" są o tyle lepsze, że nie są tworzone "po kosztach" i wszystkie podzespoły trzymają jakiś poziom.

Wtórował mu PanMarian:

Lepszą opcją jest złożyć normalny pc z podobną konfiguracją, windowsem (…)tą metodą można zaoszczędzić sporo kasy.

Co sądzicie o takim podejściu do tematu? Choć sam pomysł Steam Machines uważam za udany, to zgadzam się z przytoczonymi komentarzami. I nie chodzi tu tylko o cenę, ale również o fakt, że dla niektórych składanie własnej maszyny do gier to spora przyjemność, której pozbawiamy się, kupując gotowy zestaw.

Z drugiej strony trzeba pamiętać, że takich użytkowników jest najprawdopodobniej zdecydowanie mniej od osób, które po prostu chcą wyciągnąć sprzęt z pudełka, podłączyć i rozpocząć grę. Dla nich zestaw od strony funkcjonalnej zbliżony raczej do konsoli niż peceta może okazać się spełnieniem marzeń.

Wszystkim, którzy zdecydowali się oddać swój głos, dziękujemy za udział w sondzie!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.