TechFlash - będziemy w stanie drukować brakujące organy!

Dzisiaj dowiecie się co nieco o drukowaniu organów do przeszczepów, nowej konsoli retro i przybliżonej dacie premiery PlayStation VR. Na deser mamy Intela, Lady Gagę i hologram Davida Bowie. Oto nasz codzienny skrót informacji z gadżeciarskiego świata.

Tworzenie ogranów w drukarce 3D
Tworzenie ogranów w drukarce 3D
Źródło zdjęć: © shutterstock
Mateusz Żołyniak

  1. Kiedy pojawi się PlayStation VR?

PlayStation VR
PlayStation VR

Sony w ubiegłym roku zapowiadało, że PlayStation VR trafi na rynek w pierwszej połowie 2016 roku, ale firma od tamtego czasu milczy. Z pomocą przychodzi jednak Paul Raines (szef GameStop), który w jednym z wywiadów ujawnił, że jesienią planuje wprowadzić do oferty swojego sklepu produkt Sony. Najprawdopodobniej chodzi właśnie o PlayStation VR.

  1. Toshiba, Fujitsu i VAIO połączą siły?

Obraz
© engadget

Od dawna pojawiają się informacje o tym, że Toshiba i Fujitsu połączą swoje oddziały zajmujące się produkcją komputerów i notebooków. Bloomberg donosi teraz, że dołączyć może do nich VAIO, które jest obecnie własnością firmy Japan Industrial Partners. Firmy mogą utworzyć spółkę joint venture na wzór Japan Display, w którego skład wchodzą dywizje Sony, Hitachi i Toshiby. Czyżby rodził się właśnie nowy gigant na rynku PC?

  1. Będziemy drukować organy do przeszczepów?

Drukowanie organów z wykorzystaniem systemu ITOP
Drukowanie organów z wykorzystaniem systemu ITOP© slashgear/gizmodo

Naukowcy z Wake Forest Institute for Regenerative Medicine opracowali biodrukarkę 3D, która umożliwi tworzenie fragmentów kości, chrzęstnych struktur czy mięśni wykorzystywanych przez przeszczepach uszkodzony lub utraconych tkanek/organów. Największą zaletą Integrated Tissue and Organ Printing System (ITOP) jest możliwość przygotowania dokładnego projektu danej struktury, dzięki czemu będzie ona dobrze dopasowana do organizmu. Naukowcy pochwalili się, że nową metodą udało im się uzyskać ucho, które można wszczepić pacjentom.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

  1. Nowa konsola retro wkrótce na IndieGoGo

Lubicie gry retro? Jeśli tak, to powinniście (ponownie) zainteresować się projektem Coleco Chameleon. Zakłada on stworzenie konsoli, na której można będzie grać w kultowe gry z lat 80-tych, jak Pac-Man czy Donkey Kong. Retro Video Game Systems obiecuje też przeportowanie tytułów ze SNES-a oraz wydawanie nowych pozycji indie na kartridżach. Projekt w zeszłym roku pojawił się na serwisie crowdfundingowym IndieGoGo, ale firmie nie udało się zebrać oczekiwanych blisko 2 mln dolarów. Twórcy Chameleona w tym roku znowu będą szukać wsparcia społeczności.

  1. Oto najładniejsza kamerka ochronna

Silk Labs Sense
Silk Labs Sense

Andreas Gal, który wcześniej pracował nad rozwojem Firefoxa, postanowił zająć się tworzeniem rozwiązań związanych z ideą Internetu Rzeczy. Jego firma Silk Labs zaprezentowała już nawet kamerkę ochronną Sense, którą od innych tego typu produktów odróżniać ma niebanalny wygląd. Gal produkt chce wypromować na Kickstarterze, na którym musi zebrać 10 tys. dolarów. Jeżeli plan się powiedzie, to kamerka Sense trafi w ręce klientów pod koniec roku.

Silk Labs Sense
Silk Labs Sense

  1. David Bowie pojawia się na scenie, dzięki Intelowi

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Występ Lady Gagi na gali z okazji rozdania statuetek GRAMMY okazał się świetną okazją dla Intela do pokazania swoich technologii. Dzięki rozwiązaniom giganta udało się nie tylko przygotować i przeprowadzić całe show, ale także - wykorzystując technologię cyfrowego makijażu - stworzyć na scenie hologram ukazujący Davida Bowie.

Więcej informacji o przedsięwzięciu i materiał wideo z występu znajdzie pod tym linkiem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.