The Walking Dead w VR! StarVR: nowe gogle, które mogą zmienić wszystko

Strona głównaThe Walking Dead w VR! StarVR: nowe gogle, które mogą zmienić wszystko
15.06.2015 12:16
Zdjęcie mężczyzny pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie mężczyzny pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek
Adam Bednarek

Co, kolejne gogle do wirtualnej rzeczywistości? Nuda! Ale spokojnie - zapowiedź StarVR jest niezwykle ważna.

bESmYdJx

Star VR od Starbreeze

Chodzi o twórców - studio Starbreeze. Kojarzyć powinno nam się przede wszystkim z grami, a nie tworzeniem sprzętu. I właśnie to ich growe zaplecze (połączone z wiedzą i technologią Infinity Eye) sprawia, że zapowiedź StarVR mnie cieszy.

Sukces wirtualnej rzeczywistości w grach zależeć będzie właśnie od gier. To tytuły będą decydowały o tym, czy kupimy gogle, czy nie.

Kiedy więc własny sprzęt tworzą wydawcy, to mamy gwarancję, że powstaną produkcje korzystające z wirtualnej rzeczywistości. Bo mogą sami je zrobić.

bESmYdJz

Starbreeze musi zachęcić nas do swojego sprzętu. Jak? Najlepiej właśnie swoimi grami. To studio, które odpowiedzialne jest za takie tytuły jak The Darkness, Syndicate czy świetne Kroniki Riddicka. Potrafią tworzyć klimatyczne FPS-y, więc mniej więcej wiadomo, czego się można po nich spodziewać.

Patrzę na ich historię i już wiem, że chcę zobaczyć ich grę w VR.

381733886021353194

Starbreeze nie jest uzależnione od innych partnerów. To od nich i tylko od nich zależy, czy ich gogle będą na tym coraz liczniejszym rynku konkurencyjne.

bESmYdJF

The Walking Dead w VR

Choć Starbreeze działa też z innymi ekipami. Na E3 ich gogle pokazywane są razem z The Walking Dead od Overkill Software. Szwedzi współpracują również m.in. z 505 Games czy Lionsgate.

To oznacza jedno - gier na wirtualną rzeczywistość nie zabraknie.

The Walking Dead (Overkill Reveal Trailer)

Choć z punktu widzenia gracza martwić może fakt, że już tyle firm ma własne urządzenia. Nie zostało to jeszcze potwierdzone, ale wiele wskazuje na to, że The Walking Dead od Overkill Software w VR działać będzie wyłącznie na StarVR.

bESmYdJG

A już wiadomo, że takie Eve: Valkyrie odpalimy tylko na Oculus Rift.

381733886021811946

Czyli mając jedne okulary, nie zagramy we wszystkie gry przeznaczone dla wirtualnej rzeczywistości.

VR dla wybranych

Ale ja nie widzę w tym niczego złego! Producenci gogli muszą walczyć o nas, zachęcać grami. Pokazywać efektowne tytuły, które robią porządny użytek z wirtualnej rzeczywistości. Tego zabrakło PlayStation Move czy Kinektowi. Prawdziwej rywalizacji.

bESmYdJH

Nie macie ciekawej oferty? To idę do konkurencji!

Kiedyś tak było na konsolach. Sprzęty miały swoje gry na wyłączność. Kupując PlayStation, miało się dostęp do gier, których nie miał rywal. Podobnie było na Xboksie czy Nintendo.

Dziś tego brakuje - wiele gier ukazuje się na wielu platformach, przez co urządzenia przestają być wyjątkowe. Wirtualna rzeczywistość może to zmienić. A jednocześnie wpłynie to na jakość gier.

Wirtualna rzeczywistość z grami

Właśnie dlatego cieszy mnie fakt, że za StarVR stoją twórcy gier - nawet jeśli zawiodą partnerzy, to oni będą mogli to nadrobić.

bESmYdJI

Ale poza tym StarVR prezentuje się całkiem nieźle sprzętowo. Nie znamy zbyt wielu szczegółów, te wypłyną na dniach, bo gogle zostaną pokazane na targach E3. Dziś wiadomo tylko tyle, że pole widzenia to 210-stopni (najwięcej na rynku) i rozdzielczość 5120x1440 - pod tym względem także StarVR zostawia konkurencję w tyle. Tylko jakiego peceta trzeba będzie mieć, żeby to udźwignąć?

381733886022336234

StarVR raczej nie będzie komerycyjnym sukcesem na miarę Oculus Rift czy Projekt Morfeusz. Ale dobrze, że i takie projekty powstają i że mniejsze ekipy mają szansę tworzyć gry na VR. My na tym tylko zyskujemy.

Udostępnij:
bESmYdJJ
Komentarze (9)
bESmYdKv