Wejdziemy do wirtualnej rzeczywistości – to już możliwe! Oculus Rift zapowiada się coraz ciekawiej

Gogle do wirtualnej rzeczywistości i kilka kamer – to sposób na to, by przenieść nasze ciało do nierzeczywistego świata. Skoro już teraz jest możliwe, to co będzie za kilka lat.

Wejdziemy do wirtualnej rzeczywistości – to już możliwe! Oculus Rift zapowiada się coraz ciekawiej
Adam Bednarek

Wystarczą trzy kontrolery ruchu Kinect i jeden Oculus Rift na głowie i już jesteśmy w wirtualnej rzeczywistości. I to dosłownie, bo nasza trójwymiarowa sylwetka może poruszać się tak, jakby naprawdę znajdowała się w innym świecie!

3D Video Capture With Three Kinects

Pewnie, efekt jeszcze aż tak piorunujący nie jest. Pod względem grafiki nasze ciało wygląda jak bohaterowie pierwszych, trójwymiarowych gier. Pamiętajmy jednak, że to tylko zasługa trzech kamerek. Co, jeżeli skorzystamy z np. dwudziestu?

Podróże z goglami na głowie

Wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach. Możemy domyślić się, nad czym pracuje Facebook – spotkania na czacie będą wyglądać tak, że wybierzemy odpowiednią lokację i tam przeniesione zostaną nasze sylwetki. Spotkanie z dawno niewidzianym znajomym pod wieżą Eiffela? To możliwe!

Obraz

A przecież można przeprowadzać też różne symulacje. Albo po prostu wirtualne spacery. Ktoś powie, że zwiedzanie zabytków z Oculus Rift na głowie, kiedy tak naprawdę jest się we własnym pokoju, to nic specjalnego, ale co z tymi, którzy nie mogą pozwolić sobie na prawdziwy wyjazd? Wreszcie mają szansę na zwykły spacer.

Wirtualna rzeczywistość, prawdziwe marzenia

Dzięki takiej technologii wirtualna rzeczywistość nie będzie aż tak oczywistą iluzją. Nie będziemy zawieszoną w powietrzu kamerą albo postacią z gry komputerowej. Zobaczymy własne ręce, własne nogi, a wszystko to w miejscach na co dzień dla nas niedostępnych.

Co tam gry, kiedy możemy zrealizować marzenia.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.