Zdeformowany świat slit-scan. Jak niewiele dzieli nas od szaleństwa? [wideo]

Pamiętacie reakcję Thomasa Andersona, znanego później jako Neo, gdy w „Matriksie” po raz pierwszy agent Smith zaczął manipulować rzeczywistością? Podobne wrażenie możecie mieć, oglądając materiały nakręcone z wykorzystaniem technologii slit-scan. Jak to wygląda?

Slit-scan (Fot. YouTube.com)
Slit-scan (Fot. YouTube.com)
Łukasz Michalik

Pamiętacie reakcję Thomasa Andersona, znanego później jako Neo, gdy w „Matriksie” po raz pierwszy agent Smith zaczął manipulować rzeczywistością? Podobne wrażenie możecie mieć, oglądając materiały nakręcone z wykorzystaniem technologii slit-scan. Jak to wygląda?

The Weird World of Slit-Scan Video

Robi wrażenie, prawda? Efekty, prostsze do uzyskania w przypadku statycznych fotografii, wydają się bardziej skomplikowane, gdy trzeba je zastosować w ruchomym obrazie. W praktyce już przed laty radzono sobie z tym całkiem nieźle, czego przykładem może być choćby film „2001: Odyseja Kosmiczna”, w którym - choć powstał prawie pół wieku temu - można zobaczyć podobny efekt.

2001: A Space Odyssey "Star Gate" sequence

Podobny efekt można uzyskać np. za pomocą skanera, przesuwając skanowany obiekt. Po co jednak komplikować sobie życie, jeśli efekty godne hollywoodzkiego filmu możemy przygotować samodzielnie w domu?

W praktyce stworzenie filmu z podobnymi efektami sprowadza się do wyodrębnienia z niego poszczególnych klatek, a następnie wycięcia z nich z tego samego miejsca np. fragmentu pionowej, jednopikselowej linii. Ze względu na ogromną pracochłonność najlepiej powierzyć to odpowiednim aplikacjom (jak. np. Slit-scan Movie Maker). Po połączeniu takich fragmentów powstanie nowa klatka, na której różne obiekty będą zdeformowane w pokazany wyżej sposób.

Źródło: NeatoramaGizmodoPetaPixel

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.