Zróbmy sobie grę [cz. 2]. Oceń swoje dziecko

Każdego dnia przeceniamy wartość naszych opinii i przekonań (tzw. efekt ojcostwa). Właśnie dlatego tak trudno przychodzi nam podjęcie próby krytycznego myślenia o własnym pomyśle. Bez tej krytyki jesteśmy świadkami sytuacji, w której po wydaniu gry ludzie z niedowierzaniem pytają: „Czemu im nikt nie powiedział, że ten pomysł jest do d#$%?!”.

Zróbmy sobie grę [cz. 2]. Oceń swoje dziecko 1
Blomedia poleca

Każdego dnia przeceniamy wartość naszych opinii i przekonań (tzw. efekt ojcostwa). Właśnie dlatego tak trudno przychodzi nam podjęcie próby krytycznego myślenia o własnym pomyśle. Bez tej krytyki jesteśmy świadkami sytuacji, w której po wydaniu gry ludzie z niedowierzaniem pytają: „Czemu im nikt nie powiedział, że ten pomysł jest do d#$%?!”.

Nie bój się opinii innych

Pomocni w takiej sytuacji okazują się koledzy z firmy (lub najlepiej zarząd spółki), którzy nie oszczędzą ci szczerości. Przydają się też jakieś kryteria oceny pomysłów. Ważne, żeby mieć na uwadze dobro organizacji, a nie osobiste widzimisię.

Klasycznym przykładem są początkujące grupki niezależnych deweloperów, którzy uwielbiają rozbudowane RPG-i, więc zaczynają robić swój role-play i często zniechęcają się po paru miesiącach.

Zróbmy sobie grę [cz. 2]. Oceń swoje dziecko 2

Rozpocząć dużą grę jest bardzo łatwo, ale wydać dopracowaną (nawet małą) gierkę znacznie trudniej!

Stosunek zespołu do pomysłu i ich predyspozycje do jego realizacji nie są jednak bez znaczenia! Dla mnie to dwa pierwsze kryteria, jakie powinno się rozpatrywać. Niemniej jednak trzeba pamiętać o mierzeniu sił na zamiary, więc czas i koszty (o nich wkrótce) postawiłbym na miejscu trzecim.

Myślenie o zyskach

Dalej warto zastanowić się, na ile naprawdę unikalny jest nasz pomysł oraz na ile wartościowe są pozostałe ficzery gry.

Ostatecznie nie można zapomnieć o spojrzeniu na rynek, ze szczególnym uwzględnieniem wielkości grupy docelowej i liczby konkurencyjnych tytułów.

Sprowadza się to do tego, że jeśli nie masz za dużego budżetu marketingowego, to lepiej zrobić grę „uniwersalną” i wrzucić ją tam, gdzie jest najwięcej potencjalnych klientów (np. Steam lub iTunes), ponieważ odsetek osób, które natrafią na twoją produkcję, bezpośrednio przełoży się na większą sprzedaż.

Zróbmy sobie grę [cz. 2]. Oceń swoje dziecko 3

Naszym następnym krokiem będzie... określenie najbardziej atrakcyjnej konfiguracji. Brzmi enigmatycznie? Bez obaw, już jutro na łamach Gadżetomani wyjaśnię szczegółowo, o co chodzi!

Stan Just

Autor artykułu jest producentem w firmie 11 bit studios.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟