Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela
Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?
Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?
Planowanie pracy
Jeśli miałbym wybrać jedną radę dla osoby, która podejmuje się planowania stworzenia gry, to byłaby ona następująca: myśl procesami.
Praca nad grami to niezwykle skomplikowana sieć zależności, w której rozpoczęcie jednego zadania jest uzależnione od skończenia dwóch innych.
Jeśli planujesz model postaci do gry i rezerwujesz sobie czas tylko u grafika 3D, to jednocześnie zapominasz o tym, że designer wcześniej musi tę postać opisać, koncepciarz naszkicować, a szef zaakceptować. Wszystko to musi się wydarzyć, zanim model pójdzie do realizacji. A przecież potem, gdy będzie już gotowy, trzeba zrobić choćby animacje czy udźwiękowienie.
Czas kosztuje!
Z niedowierzaniem patrzą na mnie znajomi, którym mówię, że zrobienie prostej gry na telefony kosztuje kilkadziesiąt, a niejednokrotnie nawet kilkaset tysięcy złotych.
Zastanów się dwa razy, czy twój pomysł wart jest takiej inwestycji. Jeśli tak, to... do zobaczenia na Metacritic.
A już jutro na łamach Gadżetomanii... wyjątkowy odcinek naszego cyklu. Mam nadzieję, że niespodzianka się Wam spodoba.
Stan Just
Autor artykułu jest producentem w firmie 11 bit studios.