Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela

Strona głównaZróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela
07.03.2013 11:00
Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela
Blomedia poleca
Blomedia poleca

Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?

bESEsgbV

Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?[h3]Planowanie pracy[/h3]Jeśli miałbym wybrać jedną radę dla osoby, która podejmuje się planowania stworzenia gry, to byłaby ona następująca: myśl procesami.

Praca nad grami to niezwykle skomplikowana sieć zależności, w której rozpoczęcie jednego zadania jest uzależnione od skończenia dwóch innych.

Jeśli planujesz model postaci do gry i rezerwujesz sobie czas tylko u grafika 3D, to jednocześnie zapominasz o tym, że designer wcześniej musi tę postać opisać, koncepciarz naszkicować, a szef zaakceptować. Wszystko to musi się wydarzyć, zanim model pójdzie do realizacji. A przecież potem, gdy będzie już gotowy, trzeba zrobić choćby animacje czy udźwiękowienie.

bESEsgbX

Czas kosztuje!

Z niedowierzaniem patrzą na mnie znajomi, którym mówię, że zrobienie prostej gry na telefony kosztuje kilkadziesiąt, a niejednokrotnie nawet kilkaset tysięcy złotych.

381213642991288042
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2013/03/iPhone341159.jpg)

Zastanów się dwa razy, czy twój pomysł wart jest takiej inwestycji. Jeśli tak, to... do zobaczenia na Metacritic.

A już jutro na łamach Gadżetomanii... wyjątkowy odcinek naszego cyklu. Mam nadzieję, że niespodzianka się Wam spodoba.

bESEsgcd

Stan Just

Autor artykułu jest producentem w firmie 11 bit studios.

Udostępnij:
bESEsgch
Komentarze (0)
bESEsgcT