Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela

Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?

Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela
Blomedia poleca

Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?

Planowanie pracy

Jeśli miałbym wybrać jedną radę dla osoby, która podejmuje się planowania stworzenia gry, to byłaby ona następująca: myśl procesami.

Praca nad grami to niezwykle skomplikowana sieć zależności, w której rozpoczęcie jednego zadania jest uzależnione od skończenia dwóch innych.

Jeśli planujesz model postaci do gry i rezerwujesz sobie czas tylko u grafika 3D, to jednocześnie zapominasz o tym, że designer wcześniej musi tę postać opisać, koncepciarz naszkicować, a szef zaakceptować. Wszystko to musi się wydarzyć, zanim model pójdzie do realizacji. A przecież potem, gdy będzie już gotowy, trzeba zrobić choćby animacje czy udźwiękowienie.

Czas kosztuje!

Z niedowierzaniem patrzą na mnie znajomi, którym mówię, że zrobienie prostej gry na telefony kosztuje kilkadziesiąt, a niejednokrotnie nawet kilkaset tysięcy złotych.

Obraz

Zastanów się dwa razy, czy twój pomysł wart jest takiej inwestycji. Jeśli tak, to... do zobaczenia na Metacritic.

A już jutro na łamach Gadżetomanii... wyjątkowy odcinek naszego cyklu. Mam nadzieję, że niespodzianka się Wam spodoba.

Stan Just

Autor artykułu jest producentem w firmie 11 bit studios.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.