Zróbmy sobie grę [cz. 4]. Zajrzyj do portfela
07.03.2013 11:00, aktual.: 13.01.2022 12:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?
Opisałeś już swój pomysł? Zastanów się jeszcze raz nad planem jego realizacji. Czy masz wystarczająco dużo współpracowników? Czy mają oni odpowiednie umiejętności i doświadczenie? A jeśli tak, to ile czasu zajmie całe przedsięwzięcie?
Planowanie pracy
Jeśli miałbym wybrać jedną radę dla osoby, która podejmuje się planowania stworzenia gry, to byłaby ona następująca: myśl procesami.
Praca nad grami to niezwykle skomplikowana sieć zależności, w której rozpoczęcie jednego zadania jest uzależnione od skończenia dwóch innych.
Jeśli planujesz model postaci do gry i rezerwujesz sobie czas tylko u grafika 3D, to jednocześnie zapominasz o tym, że designer wcześniej musi tę postać opisać, koncepciarz naszkicować, a szef zaakceptować. Wszystko to musi się wydarzyć, zanim model pójdzie do realizacji. A przecież potem, gdy będzie już gotowy, trzeba zrobić choćby animacje czy udźwiękowienie.
Czas kosztuje!
Z niedowierzaniem patrzą na mnie znajomi, którym mówię, że zrobienie prostej gry na telefony kosztuje kilkadziesiąt, a niejednokrotnie nawet kilkaset tysięcy złotych.
Zastanów się dwa razy, czy twój pomysł wart jest takiej inwestycji. Jeśli tak, to... do zobaczenia na Metacritic.
A już jutro na łamach Gadżetomanii... wyjątkowy odcinek naszego cyklu. Mam nadzieję, że niespodzianka się Wam spodoba.
Stan Just
Autor artykułu jest producentem w firmie 11 bit studios.