20 najpopularniejszych haseł świata. Sprawdź, czy korzystasz z któregoś z nich

Sejf (Fot. Flickr/squacco/Lic. CC by-sa)
Sejf (Fot. Flickr/squacco/Lic. CC by-sa)
Łukasz Michalik

08.02.2011 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na podstawie pojawiających się w Sieci zbiorów danych użytkowników różnych serwisów GeekWeek pokusił się o stworzenie listy najczęściej używanych haseł. Co trafiło do zestawienia?

Na podstawie pojawiających się w Sieci zbiorów danych użytkowników różnych serwisów GeekWeek pokusił się o stworzenie listy najczęściej używanych haseł. Co trafiło do zestawienia?

Czołowe 20 haseł to lista, sporządzona m.in. w oparciu o upublicznioną przez hakerską grupę Gnosis bazę użytkowników serwisów Gawker, do której należą tak znane strony jak Gizmodo i Lifehacker.

Jak łatwo przewidzieć, internauci nie wykazali się szczególną pomysłowością – ranking haseł odzwierciedla tendencje znane z wcześniejszych zestawień.

  • 123456
  • 12345
  • 123456789
  • Password
  • iloveyou
  • princess
  • rockyou
  • 1234567
  • 12345678
  • abc123
  • Nicole
  • Daniel
  • babygirl
  • monkey
  • Jessica
  • Lovely
  • Michael
  • Ashley
  • 654321
  • Qwerty

Zdziwienie może budzić fakt, że 25 proc. najczęściej używanych haseł to po prostu imiona – bez żadnych dodatków w stylu cyfr, znaków specjalnych czy innych zniekształceń.

Co więcej, po uwzględnieniu również mniej popularnych haseł można stwierdzić, że 16 proc. internautów wykorzystuje swoje imię do utworzenia hasła. Dopełnieniem smutnych statystyk jest fakt, że 4 proc. haseł używanych w Sieci to słowo „password”.

Różne firmy wydają znaczne sumy na tworzenie coraz wymyślniejszych systemów, zapewniających bezpieczeństwo danych w Sieci. Jak się okazuje, niewiele zmieniło się w tej kwestii od czasów Kevina Mitnicka – techniczne zaawansowanie traci na znaczeniu tam, gdzie najsłabszym ogniwem jest człowiek.

Źródło: GeekWeek

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także