60 sekund w chińskiej Sieci. Imponująca aktywność internautów w Chinach [infografika]
Kilka dni temu pisałem o tym, jak wiele dzieje się w Sieci w ciągu 60 sekund. Chiński serwis internetowy 17Startup.com, zainspirowany tamtymi infografikami, postanowił przygotować własne zestawienie dotyczące Chin. Co oznacza minuta dla chińskiego rynku IT?
01.01.2012 17:00
Kilka dni temu pisałem o tym, jak wiele dzieje się w Sieci w ciągu 60 sekund. Chiński serwis internetowy 17Startup.com, zainspirowany tamtymi infografikami, postanowił przygotować własne zestawienie dotyczące Chin. Co oznacza minuta dla chińskiego rynku IT?
Chiński serwis skupił się nie tylko na liczbie różnego rodzaju zdarzeń, ale również na kwotach, jakie są w tym czasie zarabiane przez różne firmy internetowe. Choć infografika jest znacznie skromniejsza niż w przypadku opisywanego niedawno podsumowania minuty w globalnej Sieci, daje obraz rozmiarów chińskiego rynku.
Minuta wystarczy, by największa chińska wyszukiwarka – Baidu – wyświetliła 5,55 mln reklam, generując jednocześnie 27 tys. juanów dochodu (prawie 15 tys. złotych, 21,6 mln na dobę). Równie imponujące są wyniki chińskiego odpowiednika Allegro i eBaya. W serwisie aukcyjnym Taobao każdej minuty dokonuje się transakcji o wartości 3 mln juanów (1,64 mln złotych).
Chiny mają również własnego Twittera. Lokalny serwis mikroblogowy Sina Weibo odnotowuje co minutę 227 tys. nowych wpisów. Jak na serwis działający w jednym kraju, to imponująca wartość – dla porównania ogólnoświatowy Twitter może pochwalić się wynikiem „zaledwie” 98 tys. tweetów na minutę.
Źródło: Business Insider