Lubisz jakąś stronę na Facebooku? Dostaniesz dodatkowe reklamy!

Lubisz jakąś stronę na Facebooku? Dostaniesz dodatkowe reklamy!

Lubiane strony zaproponują nam na Facebooku promocje i rabaty
Lubiane strony zaproponują nam na Facebooku promocje i rabaty
Łukasz Michalik
16.04.2012 17:30

Facebook uruchomił Oferty. To nowa forma reklam, które serwis umieści tam, gdzie się ich nie spodziewamy – wśród aktualności. Nowa usługa to zarazem wyzwanie rzucone Grouponowi. Nowe reklamy mają informować o ograniczonych czasowo, atrakcyjnych promocjach.

Facebook uruchomił Oferty. To nowa forma reklam, które serwis umieści tam, gdzie się ich nie spodziewamy – wśród aktualności. Nowa usługa to zarazem wyzwanie rzucone Grouponowi. Nowe reklamy mają informować o ograniczonych czasowo, atrakcyjnych promocjach.

Co irytuje bardziej niż przesyt reklam? W moim przypadku są to wiadomości wysyłane przez przelotnie poznane osoby, które wykorzystując fakt, że gdzieś dawno temu zamieniliśmy kilka słów, próbują wcisnąć swoją ofertę.

Podobny mechanizm wykorzystuje Facebook. Uruchomiona przez serwis nowa usługa zakłada przesyłanie reklam przez strony, które kiedyś polubiliśmy. Serwis wychodzi z założenia, że kojarząc jakąś markę i w jakimś stopniu identyfikując się z nią, będziemy bardziej skłonni kliknąć w reklamę.

Oferty nie mają być jednak zwykłymi reklamami - wiadomości wysyłane przez lubiane przez użytkownika strony mają zawierać kupony, rabaty czy ograniczone czasowo promocje.

Po kliknięciu linku Uzyskaj ofertę na adres użytkownika zostanie przesłany mail potwierdzający uzyskanie rabatu. Należy go wydrukować, a następnie zgłosić się z wydrukiem w sklepie, punkcie usługowym czy restauracji.

Zastanawiam się jednak, czy Facebook nie podcina gałęzi, na której siedzi. Reklamy – nawet te z kuponami promocyjnymi – zazwyczaj nie są mile widziane. Jeśli administratorzy lubianych stron zaczną nadużywać nowej opcji, może się nagle okazać, że liczba fanów różnych marek zacznie maleć, a internauci dwa razy zastanowią się, zanim kolejny raz klikną Lubię to!

Z drugiej strony rozsądnie rozsyłane, atrakcyjne oferty mogą być strzałem w dziesiątkę. To, czy nowa usługa wzbudzi entuzjazm, czy niechęć internautów, zależy zatem przede wszystkim od administratorów stron na Facebooku.

Dla zainteresowanych Ofertami Facebook uruchomił stronę zawierającą informacje na temat nowej usługi.

Źródło: PC World

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)