Angelina tworzy gry komputerowe i sama jest komputerem [wideo]

Angelina tworzy gry komputerowe i sama jest komputerem [wideo]14.03.2012 11:12
Fot. Angelina
Grzegorz Nowak

Dziś za powstawanie gier odpowiadają całe zespoły kreatywnych ludzi, a najnowsze produkcje mogą spokojnie konkurować z tym, co próbuje zaserwować nam Hollywood. Nie da się ukryć, że branża gier jest ostatnio jedną z najbardziej dochodowych w przemyśle rozrywkowym. Czy jednak pracę nad grami komputerowymi da się zautomatyzować?

Dziś za powstawanie gier odpowiadają całe zespoły kreatywnych ludzi, a najnowsze produkcje mogą spokojnie konkurować z tym, co próbuje zaserwować nam Hollywood. Nie da się ukryć, że branża gier jest ostatnio jedną z najbardziej dochodowych w przemyśle rozrywkowym. Czy jednak pracę nad grami komputerowymi da się zautomatyzować?

Angelina to skrót od "A Novel Game-Evolving Labrat I've Named ANGELINA". Za tą osobliwą nazwą kryje się program postawiony na serwerze Maca, którego zadaniem jest tworzenie gier komputerowych. Ta sztuczna inteligencja buduje od zera grę, odwalając całą robotę za projektantów, scenarzystów i grafików. Czy branża gier powinna czuć się zagrożona?

Patrząc na grafikę zamieszczoną w tym artykule, można powiedzieć, że na razie nie ma się czego bać. Angelina tworzy raczej proste gry, które przypominają bardziej produkcje indie i retro niż wysokobudżetowe tytuły największych producentów. Powstawanie takich gier wbrew pozorom nie jest zupełnie chaotyczne.

Angelina dzieli powstawanie gry na mniejsze zadania, które realizuje krok po kroku. Na początku powstają mapy, czyli zamknięty obszar, na którym toczy się gra. Następnie pojawiają się wszelkie elementy świata, jak przeciwnicy oraz sama postać sterowana przez gracza. Na końcu projektowane są zasady, czyli wszelkiego rodzaju utrudnienia sprawiające, że gra stanowi wyzwanie.

Cały proces przypomina ewolucję i Angelina wybiera spośród dostępnych możliwości te, który uzna za najlepsze, odrzucając całą resztę (np. poziomy, których nie da się przejść). Autorem sztucznej inteligencji jest Michael Cook pracujący nad projektem w ramach pracy doktorskiej. Gry stworzone przez program znajdziecie na stronie projektu, wśród nich jest m.in gra o św. Mikołaju oraz klon Space Invaders:

ANGELINA v3 YAML Space Invaders

Źródło: arstechnicadvice

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.