Bądź na Facebooku - wszędzie i przez cały czas. Kolejny ciekawy koncept Facebook Phone'a?

Bądź na Facebooku - wszędzie i przez cały czas. Kolejny ciekawy koncept Facebook Phone'a?19.06.2012 12:00
(Fot.YankoDesign)
Katarzyna Orzechowska

Jak zaczynasz dzień? Podobno aż 42% ludzi po przebudzeniu sprawdza statusy na Facebooku czy Twitterze i oprócz porannej kawy jest to najważniejsza czynność poranka (wg badania Retrevo Gadgetology). Niebieska rewolucja trwa. Przyczynia się do niej kolejny Facebook Phone.

Jak zaczynasz dzień? Podobno aż 42% ludzi po przebudzeniu sprawdza statusy na Facebooku czy Twitterze i oprócz porannej kawy jest to najważniejsza czynność poranka (wg badania Retrevo Gadgetology). Niebieska rewolucja trwa. Przyczynia się do niej kolejny Facebook Phone.

42% - wysoki wynik, a w tym momencie (dane sprzed 2 lat) zapewne jest jeszcze wyższy. Jakiś czas temu codziennie rano budził nas dźwięk budzika z telefonu, a teraz często jest to pierwsze w ciągu dnia powiadomienie na Facebooku. Zaczynasz więc dzień od Facebooka. Zamiast gazety coraz częściej sięgamy wzrokiem na wall na Facebooku, gdzie w aktualnościach możemy przeczytać najciekawsze wydarzenia w danej chwili oraz sprawdzić, co robią znajomi. Oczywiście komputer nadal towarzyszy wielu z nas przez znaczną część dnia, ale coraz częściej większość działań wykonujemy na smartfonie czy tablecie. Mobilność to trend. Facebook to już standard.

Dlatego też jakiś czas temu kilka serwisów donosiło o zacieśnieniu współpracy między Facebookiem i HTC. Powstawały telefony HTC ChaCha czy HTC Salsa, a Polak - Michał Bonikowski - stworzył koncept Facebook Phone'a bazujący na stylistyce HTC i czerpiący kilka dobrych wzorców z modeli tej marki.

Blue Experience, kolejny koncept Facebook Phone'a autorstwa projektantki Tolgi Tuncer, nieco bardziej przypomina wąski, długi tablet niż telefon, ale ma o wiele więcej ciekawych funkcji i dalej posuniętą integrację z Facebookiem.

Gabarytowo dość duży, prawda?(Fot.YankoDesign)
Gabarytowo dość duży, prawda?(Fot.YankoDesign)
Ta ikonka chyba znana jest każdemu. Instagram zamiast zwykłego aparatu? (Fot. YankoDesign)
Ta ikonka chyba znana jest każdemu. Instagram zamiast zwykłego aparatu? (Fot. YankoDesign)

Przycisk Instagramu rzucający się w oczy to niejedyna z nich (dedykowany, instagramowy aparat fotograficzny - ciekawe!). Telefon wykonany jest z aluminium (17,5 cm x 5,5 cm), o niebieskim, idealnie imitującym barwy Facebooka kolorze, a dane na wyświetlaczu widać, nawet kiedy podczas śniadania leży kilkanaście centymetrów przed nami na stole. Projektantka opisuje swój koncept w 3 słowach. Chodzi o stały kontakt, komunikację i dzielenie się informacjami.

(Fot.Yankodesign)
(Fot.Yankodesign)

Inne opcje

  1. Na górze ekranu pojawiają się powiadomienia, a obok nich widoczny jest przycisk ułatwiający dostęp do wiadomości przychodzących;
  1. Wbudowany głośnik i możliwość podłączenia słuchawek;
  1. Przycisk Like w najważniejszym miejscu!
  1. Musisz odwrócić telefon, aby zadzwonić - przedni panel poświęcony jest Facebookowi;
  1. Z tyłu znajduje się aparat z lampą;
  1. Telefon jest zintegrowany z aplikacją Spotify z dedykowanym przyciskiem po lewej.

Prawdziwy Facebook Phone, ale... chyba zupełnie niepraktyczny. Przypomina trochę najstarsze telefony, o których zwykło się mówić: cegła! Gdzie się zmieści i jak będziemy go nosić? Razem z tabletem, komputerem i zwykłym telefonem? Plus: uzależnienie od nowych technologii na każdym kroku i bez rzeczywistego kontaktu z drugim człowiekiem. Ku refleksji:)

Źródło: YankoDesign

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.