Instagram zwiększa długość filmów. YouTube, bój się! W końcu masz konkurenta

Instagram zwiększa długość filmów. YouTube, bój się! W końcu masz konkurenta06.06.2018 22:03
Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0

YouTube nie ma żadnego liczącego się rywala? W niedalekiej przyszłości ta opinia straci aktualność. Należący do Facebooka Instagram planuje porzucić dotychczasowe ograniczenia i zaoferować użytkownikom nie tylko zdjęcia, ale i długie materiały wideo.

Instagram to serwis społecznościowy, służący do publikowania zdjęć i krótkich treści wideo. Filmy były przez serwis traktowane po macoszemu – obowiązywał 1-minutowy limit długości. Jak donosi "Wall Street Journal", już niebawem limit zostanie zwiększony do pełnej godziny. To kolejny krok na drodze ewolucji serwisu, a zarazem rękawica rzucona w stronę YouTube’a.

Najpopularniejszy serwis wideo przez długie lata nie miał liczącej się konkurencji, jednak za sprawą zmian na Instagramie już niebawem może się to zmienić. W szranki z YouTube’em staje bowiem nie startup czy nowa usługa, ale prawdziwy gigant, mający za sobą potęgę Facebooka i pół miliarda codziennych użytkowników (liczba korzystających co najmniej raz w miesiącu jest jeszcze większa – sięga 800 mln).

Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0
Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0

Na początku były kwadratowe zdjęcia

Przez długi czas Instagram służył wyłącznie do publikacji zdjęć. Jego twórcy wyciągnęli wnioski z porażki swojej wcześniejszej aplikacji fotograficznej – Burbn – i postawili na szybkość i prostotę obsługi. Początkowo Instagram przypominał klub z bardzo restrykcyjną selekcją, bo powstał i zdobył popularność jako aplikacja, przeznaczona dla użytkowników iPhone’ów.

Z czasem ograniczenia przestały obowiązywać – pojawiła się aplikacja na Androida i Windows Phone, a internet podbiły charakterystyczne, kwadratowe fotografie (proporcje 1:1), przekształcane często przez równie charakterystyczne i łatwe w obsłudze filtry.

Serwis został w końcu kupiony przez Facebooka za miliard dolarów. Zachował przy tym odrębność, a w walce o użytkowników zmienił nieco swój profil – dopuścił większą różnorodność zdjęć i z aplkacji dla użytkowników smartfonów stał się globalną platformą fotograficzną.

Instagram zwiększa długość filmów

Do zdjęć w 2013 roku dołączyły materiały wideo, ale ich długość była ograniczona do zaledwie 15 sekund. Dwa lata później limit zwiększono do minuty, a użytkownicy mogli skorzystać także z opcji nadawania relacji na żywo.

Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0
Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0

Instagram zrywa z dawnymi ograniczeniami. Planowane wprowadzenie godzinnych filmów to dłoń wyciągnięta w stronę rynku, którym od lat niepodzielnie włada YouTube. Co więcej, aby już od początku dostarczyć użytkownikom atrakcyjne treści, Instagram zaczął rozmowy z popularnymi w sieci twórcami wideo.

Dla YouTube’a to zdecydowanie zła wiadomość – serwis był przez lata monopolistą, dyktował warunki twórcom, z pozycji siły ustalał zasady zarabiania na treściach i arbitralnie blokował treści, uznane za niepożądane, dopuszczając zarazem filmy budzące powszechne kontrowersje. Jako hegemon internetowego wideo mógł to robić bez większych ograniczeń.

Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0
Źródło zdjęć: © Fot. Pixabay, Lic. CC0

Godny rywal YouTube’a

Wejście do gry potężnego rywala może diametralnie zmienić sytuację. Zwłaszcza, że nie brakuje twórców rozczarowanych dotychczasową polityką YouTube’a, a popularność Instagramu sprawia, że z nowej możliwości z miejsca skorzystają rzesze użytkowników.

Z punktu widzenia twórców treści trudno o lepszą wiadomość – influencerzy, marki czy celebryci nie są już skazani na jedną platformę wideo. Widzowie również mają powody do zadowolenia – nic nie wpływa na jakość usług i oferowanych treści równie dobrze, jak konkurencja. Miejmy nadzieję, że już niebawem będziemy mogli się o tym przekonać.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.