Bilion obejrzanych filmów. Jak YouTube wykorzysta ten sukces?

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Statystyki YuTube'a robią wrażenie! (Fot. Flickr/edkohler/Lic. CC by)
Statystyki YuTube'a robią wrażenie! (Fot. Flickr/edkohler/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

22.12.2011 18:30

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Co oznacza bilion obejrzanych filmów? Przede wszystkim warto wyjaśnić, co Google zalicza do tej statystyki. Choć firma nie przedstawiła oficjalnych informacji na temat metodologii, prawdopodobnie za obejrzany uznaje się film odtwarzany przez użytkownika przez co najmniej 5 sekund.

Bilion obejrzanych filmów w skali roku, to niemal 3 miliardy filmów każdego dnia i 140 filmów na każdego z siedmiu miliardów mieszkańców naszej planety. Tak powszechny dostęp do filmów trudno uznać jednak za istotne osiągnięcie cywilizacyjne.

Choć w serwisie nie brak wartościowych materiałów, rekordy popularności biją całkowicie bezużyteczne, ale chętnie oglądane klipy – zwierzęta, animacje czy banalne piosenki. Najlepszym dowodem miałkości prezentowanych w serwisie treści może być przedstawiona przez Michała lista najpopularniejszych filmów mijającego roku.

Ogromna popularność YouTube’a stanowi zarazem dobrą podstawę do zastanowienia się nad jego przyszłością i perspektywami – gdyby podobną oglądalność udało się uzyskać również w przypadku planowanej platformy telewizyjnej Google TV, firma z Mountain View stałaby się nie tylko potentatem wyszukiwania, ale również właścicielem największej telewizji na świecie.

Biorąc pod uwagę, że plany wejścia na rynek telewizyjny ma również Apple, dysponujący niezłym zapleczem w postaci treści wideo z serwisu iTunes, prawdopodobnie - obok walki iOS-a z Androidem - już niedługo będziemy świadkami kolejnego starcia dwóch technologicznych gigantów. Która z firm ma, Waszym zdaniem, większe szanse?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.