Bilion obejrzanych filmów. Jak YouTube wykorzysta ten sukces?

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Bilion obejrzanych filmów. Jak YouTube wykorzysta ten sukces? 1Statystyki YuTube'a robią wrażenie! (Fot. Flickr/edkohler/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

Choć do końca roku zostało jeszcze kilka dni, a licznik wyświetleń nadal odnotowuje kolejnych widzów, YouTube już teraz może pochwalić się imponującym rekordem. W mijającym roku filmy w tym serwisie obejrzano ponad bilion razy. Jak wykorzystać tę niebywałą popularność?

Co oznacza bilion obejrzanych filmów? Przede wszystkim warto wyjaśnić, co Google zalicza do tej statystyki. Choć firma nie przedstawiła oficjalnych informacji na temat metodologii, prawdopodobnie za obejrzany uznaje się film odtwarzany przez użytkownika przez co najmniej 5 sekund.

Bilion obejrzanych filmów w skali roku, to niemal 3 miliardy filmów każdego dnia i 140 filmów na każdego z siedmiu miliardów mieszkańców naszej planety. Tak powszechny dostęp do filmów trudno uznać jednak za istotne osiągnięcie cywilizacyjne.

Choć w serwisie nie brak wartościowych materiałów, rekordy popularności biją całkowicie bezużyteczne, ale chętnie oglądane klipy – zwierzęta, animacje czy banalne piosenki. Najlepszym dowodem miałkości prezentowanych w serwisie treści może być przedstawiona przez Michała lista najpopularniejszych filmów mijającego roku.

Ogromna popularność YouTube’a stanowi zarazem dobrą podstawę do zastanowienia się nad jego przyszłością i perspektywami – gdyby podobną oglądalność udało się uzyskać również w przypadku planowanej platformy telewizyjnej Google TV, firma z Mountain View stałaby się nie tylko potentatem wyszukiwania, ale również właścicielem największej telewizji na świecie.

Biorąc pod uwagę, że plany wejścia na rynek telewizyjny ma również Apple, dysponujący niezłym zapleczem w postaci treści wideo z serwisu iTunes, prawdopodobnie - obok walki iOS-a z Androidem - już niedługo będziemy świadkami kolejnego starcia dwóch technologicznych gigantów. Która z firm ma, Waszym zdaniem, większe szanse?

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?