Ile czasu minęło, zanim znane serwisy zdobyły pierwszy milion użytkowników?

Popularne serwisy przechodzą zazwyczaj podobną drogę  – stosunkowo powolny wzrost zainteresowania, który po przekroczeniu pewnego punktu zamienia się w lawinowy przyrost użytkowników. Ile czasu minęło, zanim znane serwisy zdobyły pierwszy milion?

Jak szybko można zebrać milion użytkowników? (Fot. Seo-About.tk)
Jak szybko można zebrać milion użytkowników? (Fot. Seo-About.tk)
Łukasz Michalik

09.01.2012 09:00

Google+

Google+
Google+

Serwis społecznościowy Google’a bije rekordy popularności. Błyskawiczny przyrost liczby użytkowników był początkowo ograniczany zamkniętym charakterem serwisu, jednak Google+ szybko przekraczał kolejne granice.

Choć nie brakowało sceptycznych opinii co do przyszłości i popularności serwisu społecznościowego Google’a, obecnie wydaje się, że Google+ jest na dobrej drodze, by w niedalekiej przyszłości liczbę użytkowników podawać nie w dziesiątkach, ale w setkach milionów.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: około 100 godzin. Uruchomiony 28 czerwca serwis miał 4 lipca 1,7 mln użytkowników.

Data powstania: 28 czerwca 2011

Obecna liczba użytkowników: ponad 62 miliony

Google+: Sharing but like real life

Path

Path
Path

Mobilna usługa społecznościowa dla użytkowników iPhone’ów i telefonów z Androidem pozwalała początkowo na dzielenie się ze światem zdjęciami.

Path w nowej wersji to w praktyce mobilna, multimedialna oś czasu oferująca sześć kategorii publikowanych treści, m.in. zdjęcia, filmy czy dane geolokalizacyjne. Lista znajomych w nowej wersji została powiększona i mieści nie 50, ale 150 osób. Można zintegrować usługę z tradycyjnymi serwisami społecznościowymi, jak Twitter czy Facebook.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 2 tygodnie

Data powstania: pierwsza wersja w listopadzie 2010; nowa, bijąca obecnie rekordy popularności wersja usługi zadebiutowała w listopadzie 2011

Obecna liczba użytkowników: 2 miliony. Obecnie przybywa około 100 tys. użytkowników dziennie.

Instagram

Instagram
Instagram

Instagram buduje swój sukces na wąsko profilowanej grupie użytkowników. Są nimi właściciele iPhone’ów, którzy dzięki dedykowanej aplikacji mogą robić zdjęcia, poddawać je prostej obróbce i dzielić się nimi z innymi użytkownikami.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 2,5 miesiąca

Data powstania: październik 2010

Obecna liczba użytkowników: 11 milionów

how to use instagram on your iphone

Spotify

Spotify
Spotify

Badania dotyczące piractwa wskazują, że częstą przyczyną pobierania multimediów z Sieci nie jest wysoka cena legalnych filmów czy muzyki, ale problem z ich dostępnością i szykany, z jakimi spotykają się klienci gotowi zapłacić – wystarczy wymienić DRM, reklamy przed filmami DVD, niską jakość plików MP3, niedostępność albumów muzycznych czy np. filmów i seriali na niektórych rynkach.

Spotify, oferując również darmową, legalną muzykę, systematycznie powiększa grono subskrybentów gotowych zapłacić za słuchanie ulubionych wykonawców. Jak widać, internauci nie mają oporów przed płaceniem za własność intelektualną – wystarczy tylko dać im szansę. To, co zaniedbały wytwórnie muzyczne, nadrabia teraz Spotify.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 5 miesięcy

Data powstania: październik 2008

Obecna liczba użytkowników: w listopadzie 2011 roku około 10 milionów

Fab

Fab
Fab

Kolejny serwis zakupowy oferujący przecenione wyposażenie domu, odzież, gadżety czy zegarki. Cechą, która zdaniem twórców wyróżnia Fab spośród niezliczonej liczby podobnych, ma być dopracowany, niebanalny design oferowanych przedmiotów. Aby założyć konto w serwisie, konieczne jest zaproszenie.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 5 miesięcy

Data powstania: czerwiec 2011

Obecna liczba użytkowników: około 1,6 mln

Dropbox

Dropbox
Dropbox

Dropbox to praktyczne narzędzie do dzielenia się plikami i przechowywania ich w chmurze, nierzadko pozwala zapomnieć, co to pendrive. Dropbox to łatwa synchronizacja, wieloplatformowość i - niestety – tylko 2 GB miejsca na pliki w przypadku darmowego konta.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 7 miesięcy

Data powstania: wrzesień 2008

Obecna liczba użytkowników: w kwietniu 2011 Dropbox miał 25 mln użytkowników. Obecnie liczba ta jest z pewnością znacznie większa.

Facebook

Facebook
Facebook

Studencki projekt introwertycznego programisty, który za „pożyczenie” pomysłu na Facebooka od bliźniaków Camerona i Tylera Winkelvossów musiał w 2008 roku wypłacić im 65 mln dolarów, wyewoluował do największej w historii platformy internetowej, która zapewniła swojemu twórcy 15 miejsce na liście Forbesa, przedstawiającej najbogatszych Amerykanów.

Choć Mark Zuckerberg z pewnością sporo zyskał dzięki Facebookowi, w przypadku innych użytkowników wcale nie jest to oczywiste. Jak wykazały badania przeprowadzone wśród amerykańskiej młodzieży, uczniowie, którzy nie korzystają z Facebooka, lepiej się uczą.

Czyżby przyszłe elity świata miały być tworzone przez ludzi, którzy unikali Facebooka? Byłoby ironią losu, gdyby spotkało to serwis, który powstał jako platforma społecznościowa dla studentów najbardziej prestiżowych uczelni.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 10 miesięcy

Data powstania: luty 2004

Obecna liczba użytkowników: ponad 800 milionów

Foursquare

Foursquare
Foursquare

Narzędzie bazujące na niezrozumiałej dla mnie potrzebie dzielenia się ze światem informacją, gdzie w danej chwili się jest. Foursquare, telefon komórkowy i nadaktywny społecznie użytkownik to wymarzone narzędzie rozpoznania terenu dla każdego włamywacza.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 13 miesięcy

Data powstania: marzec 2009

Obecna liczba użytkowników: około 15 milionów

How to Unlock Your World with Foursquare

Gilt Groupe

Gilt Groupe
Gilt Groupe

Kolejny w zestawieniu przedstawiciel  serwisów zakupowych oferuje internautom przecenione ubrania znanych producentów. Jeśli lubisz przepłacać za ubrania tylko dlatego, że dołączono do nich magiczną metkę, Gilt Groupe sprawi, że nadal będziesz przepłacać, ale trochę mniej.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 24 miesiące

Data powstania: lipiec 2007

Obecna liczba użytkowników: ponad 5 milionów. Liczba użytkowników rośnie wolniej ze względu na konieczność otrzymania zaproszenia.

Twitter

Twitter
Twitter

Platforma mikroblogowa pozwala na publikowanie wpisów nie dłuższych niż 140 znaków. Jedną z najistotniejszych zalet Twittera jest nie tylko szybkość komunikacji czy możliwość łatwego sprawdzania aktywności interesujących użytkowników, ale przede wszystkim niezwykle łatwa obsługa.

Pod względem obsługi Twitter jest tak banalny, że radzą sobie z nim nawet polscy politycy.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 24 miesiące

Data powstania: czerwiec 2006

Obecna liczba użytkowników: ponad 100 milionów

new twitter design

One Kings Lane

One Kings Lane
One Kings Lane

Wśród zalewu serwisów z zakupami grupowymi niespodziewany sukces odniosła platforma sprzedająca elementy wyposażenia i dekoracji wnętrz, meble i różne drobiazgi, którymi lubimy zagracać sobie mieszkania.

Założycielka One Kings Lane Alison Gelb Pincus to żona Marka Pincusa, CEO znanej firmy Zynga.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 26 miesięcy

Data powstania: początek 2009

Obecna liczba użytkowników: ponad 3 miliony

Tumblr

Tumblr
Tumblr

Tumblr to platforma miniblogowa. Pomiędzy mikroblogami, jak Twitter, które pozwalają użytkownikowi na niewiele więcej niż tylko publikowanie kolejnych wpisów krótszych od SMS-a, a blogami oferowanymi m.in. przez serwisy Wordpress.org czy Blog.pl znalazło się miejsce na coś pośredniego.

Tumblr można uznać za znak czasów – z marszu poradzi sobie z nim nawet internauta, którego przerasta edytowanie hasła w Wikipedii. Łatwa obsługa, duże możliwości, integracja z Facebookiem i Twitterem oraz spore zainteresowanie ze strony celebrytów (Lady Gaga, Katie Perry, Britney Spears) przełożyły się na sukces serwisu.

W połowie 2011 roku Tumblr wyprzedził pod względem liczby aktywnych blogów popularny serwis Wordpress.com.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 27 miesięcy

Data powstania: luty 2007

Obecna liczba użytkowników: 39 milionów

What is Tumblr?

Airbnb

Airbnb
Airbnb

Airbnb łączy właścicieli wolnych lokali z osobami szukającymi alternatywy dla hoteli czy schronisk turystycznych. Choć nie jest to regułą, dzięki serwisowi można znaleźć nocleg w bardzo atrakcyjnym miejscu i o wysokim standardzie, a zarazem w rozsądnej cenie. Przy odrobinie pecha i nieuwagi – można wybrać ofertę dokładnie odwrotną.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 30 miesięcy

Data powstania: kwiecień 2008

Obecna liczba użytkowników: ponad 2 miliony

Kickstarter

Popularne serwisy przechodzą zazwyczaj podobną drogę – stosunkowo powolny wzrost zainteresowania, który po przekroczeniu pewnego punktu zamienia się w lawinowy przyrost użytkowników. Ile czasu minęło, zanim znane serwisy zdobyły pierwszy milion?

Kickstarter
Kickstarter

Kickstarter to platforma crowdfundingowa. Jeśli przyjdzie Ci do głowy ciekawy pomysł i szukasz funduszy na jego realizację, możesz ogłosić się na Kickstarterze. Autorzy różnych koncepcji przygotowują prezentacje, opisy, zdjęcia i filmy, które mają przekonać sponsorów do wpłacenia datku.

Przekrój pomysłów jest bardzo szeroki – od poszukiwania środków na podróż marzeń, poprzez latarki mające wspomóc edukację w Afryce, po opaski zmieniające iPody w naręczne zegarki i inne wynalazki godne najbardziej pomysłowych uczestników programu Dragons’ Den.

Darczyńcy mogą z reguły liczyć na dodatkowe przywileje. Poza świadomością, że wsparli projekt, który może zmienić świat, dostają również np. gadżety związane z projektem, pierwsze egzemplarze produktu lub zniżki.

Czas zdobycia pierwszego miliona użytkowników: 30 miesięcy

Data powstania: kwiecień 2009

Obecna liczba użytkowników: około 1,225 mln.  Miesięcznie przybywa około 75 tys. nowych.

Kickstarter

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.