iRobot Roomba 960: inteligentny i przyjazny alergikom odkurzacz z WiFi

iRobot Roomba 960: inteligentny i przyjazny alergikom odkurzacz z WiFi06.08.2016 12:29
Jarosław Balcerzak

Doświadczony producent automatycznych odkurzaczy poszerza ofertę. Roomba 960 debiutuje jako urządzenie budżetowe, ale niezwykle skuteczne i wygodne. Jakie możliwości zaoferuje nam model sterowany smartfonem?

Znana, ale unowocześniona koncepcja

Odkurzacze Roomba to już rozpoznawalny produkt marki iRobot, obecny na rynku od 14 lat. Od samego początku tworzony jako automatyczne urządzenie, doczekał się wielu usprawnień. Zwykle oznaczały one pojemniejszą baterię i tym samym dłuższą pracę, a także jeszcze skuteczniejsze zbieranie zanieczyszczeń. Tym razem iRobot postanowił dogonić trendy i stworzył urządzenie prawdziwie smart – model z WiFi i sterowaniem smartfonem.

Wizualnie model 960 trudno odróżnić od kilku wcześniejszych – jest jedynie nieco niższy, a jego pokrywa ma ciemnoszarą barwę. Charakterystyczny przycisk uruchamiania jak zwykle umieszczono centralnie, dwa pomocnicze po bokach, a wyświetlacz poniżej. Rewolucji więc nie ma, ale po tylu latach dopracowywania designu ciężko stylistyce urządzenia cokolwiek zarzucić.

Dotrzeć w każdy zakamarek domu

Zastosowane rozwiązania i funkcje faktycznie stanowią długą listę. Dopracowano technologię wizualizacji pomieszczeń, rejestracji podłoża i optymalizacji trasy. Zabrudzenia są wykrywane przez czujniki optyczne i akustyczne, a przed upadkami chronią sensory gwałtownego spadku wysokości. 3-etapowy system sprzątania ma zagwarantować czystość, która zadowoli nawet posiadaczy zwierząt oraz alergików.

Zaimplementowana możliwość sterowania aplikacją w smartfonie pozwala na zaplanowanie lub uruchomienie sprzątania. W ten sam sposób dostosujemy szczegółowo funkcje odkurzania i sprawdzimy aktualny status Roomby. Czas pracy na akumulatorze ma umożliwić do 75 minut sprzątania, po którym urządzenie wróci do stacji ładowania i – w razie potrzeby – wznowi pracę.

Wygoda tańsza niż kiedykolwiek wcześniej

Pojawienie się odkurzacza z obsługą Wi-Fi i dedykowaną aplikacją było wyłącznie kwestią czasu. Trwa niepowstrzymany boom na sterowanie wszystkim w domu z poziomu smartfona, a wyniki sprzedaży zachęcają producentów do poszerzania ofert. Klientom trudno się dziwić – wygoda tanieje z każdym rokiem, a urządzenia zautomatyzowane pozwalają oszczędzić mnóstwo czasu na co dzień.

Roomba 960 zadebiutowała w USA w cenie 700$, a więc jest na rynku jednym z najtańszych urządzeń tego typu (wśród produktów markowych). Taka kwota w połączeniu z oferowaną funkcjonalnością ma realną szansę zapewnić sprzedażowy sukces na rozwiniętych rynkach. To przede wszystkim na nich konsumenci będą przeliczać cenę na godziny spędzone w skali roku na sprzątaniu i chętnie „odkupią” sobie ten czas. W Wielkiej Brytanii cenę odkurzacza ustalono na 525£, a na naszym rynku dopiero ją poznamy – nie należy się jednak spodziewać niższej niż 2800 zł.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.