KiwiCard: pomysłowy Bluetooth tracker w formie karty kredytowej

KiwiCard: pomysłowy Bluetooth tracker w formie karty kredytowej13.03.2017 07:03
Jarosław Balcerzak

W sklepach nie brakuje niewielkich nadajników, które mają zapobiegać zgubieniu portfela czy kluczy. KiwiCard jest od nich cieńsza, lżejsza, a na baterii działa nawet 3-krotnie dłużej. Czym jeszcze zaskakuje funkcjonalny gadżet?

Atrakcyjna forma i lokalna produkcja

Trackery Bluetooth miały się okazać sprzedażowym hitem, a mimo to nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem. Choć w pełni spełniają swoje zadanie, mało atrakcyjna forma i wysoka cena skutecznie zniechęcają do zakupu. Kilku wynalazców z Macon w USA postanowiło więc wskrzesić użyteczny gadżet, nadając mu zupełnie nowy kształt i zapewniając dodatkowe funkcje.

To pierwszy produkt startupu 43Tech, nad którym pracę rozpoczęto już w czerwcu 2016 roku. KiwiCard jest produktem dedykowanym do przenoszenia w portfelu, a więc nadano mu formę karty kredytowej o grubości jedynie 1,5 mm. Od środka płatniczego odróżnia go wyłącznie brak widocznego chipa, a za komunikację odpowiada wbudowany moduł Bluetooth LE.

Karty są produkowane lokalnie w stanie Georgia, a materiały do ich wytwarzania są nabywane od amerykańskich dostawców. Produkcja w całości odbywa się na miejscu, co nie tylko uprościło proces projektowania kolejnych prototypów – oznacza to także mniejsze trudności przy uruchamianiu wytwarzania na większą skalę.

Energooszczędna, wodoszczelna i funkcjonalna

Karta składa się z kilku warstw, z czego środkową stanowi elektronika wraz z mocno spłaszczoną baterią. Wersji standardowej zapewnia ona rok pracy, a wariantowi extended nawet 3 lata. Szczelne zamknięcie komponentów pozwoliło na osiągnięcie pełnej wodoszczelności na poziomie IP8.

Dedykowana aplikacja (iOS i Android) zapewnia szereg funkcji: kiedy nadmiernie oddalimy się od karty w portfelu, oprogramowanie powiadomi nas wibracjami i alarmem dźwiękowym. Jeśli natomiast faktycznie zdołamy ją zgubić, na ekranie smartfona wyświetli się znacznik ze współrzędnymi KiwiCard.

W poszukiwaniach użytkownik nie jest zdany wyłącznie na siebie: gdy zguba pojawi się w pobliżu innego użytkownika aplikacji, otrzymamy stosowne powiadomienie o lokalizacji karty na mapie. Wśród innych funkcji znalazło się także odszukiwanie smartfona: wystarczy kilkukrotnie lekko uderzyć portfel dłonią, aby w pobliżu rozległ się dźwięk zawieruszonego telefonu.

Wysyłki (aktualnie) tylko w granicach USA

Młodym Amerykanom trudno odmówić pomysłowości w reanimacji pozornie chybionej idei. Warto jednak mieć na uwadze, że i taka jej realizacja ma swoje wady. Pełną wodoszczelność okupiono brakiem możliwości wymiany baterii, co oznacza wymianę całej karty po 12/36 miesiącach. Jej twórcy już dziś deklarują zniżki dla kupujących drugi i kolejne produkty.

Autorzy „najcieńszego Bluetooth trackera na świecie” szczycą się również obranym modelem biznesowym: 43 proc. zgromadzonych zysków zostanie przekazane na potrzeby lokalnej społeczności i inicjatyw podobnych do ich własnej.

KiwiCard spotkał się na Kickstarterze z bardzo pozytywnym przyjęciem: po 12 dniach zbiórki funduszy konto 43Tech wskazuje już niemal połowę celu ustalonego na 30 tys. dol. Do końca kampanii jeszcze ponad 3 tygodnie, a aktualne ceny wynoszą 17 dol. (standard) lub 22 dol. (extended). Wysyłki rozpoczną się w sierpniu, choć najprawdopodobniej wyłącznie na terenie USA.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.