Krótka kariera opaski UP

Krótka kariera opaski UP10.12.2011 12:30
iphoneincanada.ca
Adam Maciejewski

Prawie miesiąc temu informowaliśmy Was o początku sprzedaży lifestyle’owego gadżetu, opaski UP firmy Jawbone. UP miała zrewolucjonizować rynek produktów poprawiających jakość i styl życia. Krytycy, którzy widzieli w UP narzędzie inwigilacji, powinni być zadowoleni. Opaska okazała się technicznym niewypałem.

Prawie miesiąc temu informowaliśmy Was o początku sprzedaży lifestyle’owego gadżetu, opaski UP firmy Jawbone. UP miała zrewolucjonizować rynek produktów poprawiających jakość i styl życia. Krytycy, którzy widzieli w UP narzędzie inwigilacji, powinni być zadowoleni. Opaska okazała się technicznym niewypałem.

Jawbone
Jawbone

Wszystkim zainteresowanym technicznymi szczegółami, okolicznościami powstania oraz całą filozofią tego produktu, polecam mój poprzedni wpis o opasce UP. Patrząc na jego datę, łatwo dostrzec, że rynkowy żywot tego gadżetu dobiegł końca zaledwie po miesiącu. Stosunkowo szybka weryfikacja produktu. To, co jednak jest mimo wszystko zaskakujące, to przyczyna niepowodzenia.

Jawbone
Jawbone

Otóż nie był nią brak konsumenckiego zainteresowania. Powiedzmy sobie szczerze, opaska UP była nieźle sprofilowana rynkowo. Elektroniczny gadżet, kompatybilny i współdziałający z produktami Apple, zarazem fetysz dla wszystkich osób bezkrytycznie goniących za najnowszymi trendami. Na dodatek w tak modnej i popularnej niszy rynku, jak obszar nazywany w angielskim well-being, odnoszący się do jakości życia, dobrostanu, itd.

iLounge
iLounge

Opaska UP zawiodła całkowicie, jako urządzenie techniczne. Brzmi to wręcz niesamowicie i od razu nasuwa pytanie o metodologię testów wdrożeniowych w firmie Jawbone. Ale właśnie takie są fakty. Jawbone próbuje – na tyle, na ile jest to możliwe w tych okolicznościach – łagodzić rozmiary swej porażki. Podaje, że przez 4 tygodnie opaski UP zarejestrowały 3 miliardy kroków, ponad 300 lat snu i dane o setkach tysięcy posiłków. Rzeczywiście, robi wrażenie – Kloss, Stirlitz i Bond wymiękają.

Gizmoto
Gizmoto

Problem polega na tym, że działanie czujników i rejestratorów zamontowanych w opasce było czysto przypadkowe. Specjalista od marketingu dodałby jeszcze, że młodzieńczo zwariowane i spontaniczne. Niemniej opaski UP po prostu nie działały. Od wczoraj do końca grudnia trwa akcja przyjmowania reklamacji. Jest ona prowadzona na zasadzie No Questions Asked Guarantee, czyli bez zadawania zbędnych pytań. Inaczej pisząc, bezwarunkowo. Klienci w USA mogą albo otrzymać zwrot pieniędzy, albo bon o wartości 150 dol. (opaska kosztowała niecałe 110 dol.) na zakup innych produktów firmy Jawbone. Wszystko wraz z wyrazami ubolewania ze strony prezesa, Hosain Rahmana.

Jawbone
Jawbone

I tyle zostało z masowej inwigilacji. Choć uwaga! Jawbone nie wyklucza powrót UP na rynek, po technicznym dopracowaniu produktu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.