Marketingowe katastrofy - najbardziej nieudane i dwuznaczne logo [TOP 15]

Marketingowe katastrofy - najbardziej nieudane i dwuznaczne logo [TOP 15]03.10.2011 14:09
Institute of Oriental Studies (Fot. Demilked.com)

Logo, czyli graficzne znaki towarowe, powinny zawierać kwintesencję tego, co reprezentują posługujące się nimi firmy. Niestety, nie zawsze pomysł, który podoba się grafikowi i zleceniodawcy, jest najszczęśliwszym wyborem. Zobacz marketingowe katastrofy – logo, których interpretacja jest co najmniej niejednoznaczna.

  1. Institute of Oriental Studies
Institute of Oriental Studies (Fot. Demilked.com)
Institute of Oriental Studies (Fot. Demilked.com)

Logo - najprawdopodobniej - jednej z południowoamerykańskich uczelni - Universidade Federal de Santa Catarina. Niektóre źródła podają, że jest to symbol pewnej chińskiej restauracji. Niestety, nie udało mi się w sposób niebudzący wątpliwości zweryfikować tej informacji.

2. MONT-SAT

Polak potrafi! Logo jeleniogórskiej firmy zajmującej się montażem anten satelitarnych robi od lat międzynarodową karierę.

Szacowna brytyjska instytucja ujęła sobie nieco powagi. Choć pozornie wszystko wydaje się w porządku, wystarczy obrócić logo o 90 stopni.

4. TGV

3. Office of Government Commerce

TGV (Train à Grande Vitesse) to pociąg o wysokiej prędkości. Logo francuskich szybkich pociągów (na górze) wygląda z pozoru niewinnie, jednak jego lustrzane odbicie z powodzeniem mogłoby stanowić symbol polskich spółek kolejowych.

  1. Arlington Pediatric Center

Logo Arlington Pediatric Center wywołało na tyle duże zainteresowanie, że szpital postanowił z niego zrezygnować i obecnie używa innego symbolu. Ciekawe dlaczego?

6. Clinica Dental

Clinica Dental (Fot. Demilked.com)
Clinica Dental (Fot. Demilked.com)

Clinica Dental - w niektórych przypadkach opieka dentystyczna może wybiegać poza ogólnie przyjęte standardy.

7. Junior Jazz Dance Classes

Junior Jazz Dance Classes - z czym kojarzy Ci się taniec?

  1. Locum

Locum to szwedzka firma zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami. Przygotowała ona specjalną, świąteczną wersję swojego logo.

9. Computer Doctors

Gdy komputer nie działa, trzeba zwrócić się o pomoc do prawdziwych specjalistów.

  1. Pepsi

Pamiętaj, że 100 ml Pepsi ma wartość energetyczną 42 kcal. Logo firmy nie pozwoli o tym zapomnieć. Co więcej, wprowadzone w 2008 roku logo wywołało liczne skojarzenia z innym, niezwykle popularnym "produktem".

Zbieżność raczej przypadkowa, ale trudna do przeoczenia
Zbieżność raczej przypadkowa, ale trudna do przeoczenia
  1. Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission
Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission (Fot. Demilked.com)
Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commission (Fot. Demilked.com)

Logo kościelnej organizacji powstało dość dawno temu. Co ciekawe, w 1973 roku zdobyło branżową nagrodę Art Directors Club.

12. World Taekwondo Federation

Członkowie Światowej Federacji Taekwondo nie przewidzieli, że logo ich organizacji będzie skłaniać do zadawania wielu pytań.

  1. Pure Maple Syrup

Czy na pewno wiesz, w jaki sposób robi się północnoamerykański przysmak, syrop klonowy?

14. A-Style

Wbrew użytej kolorystyce nie jest to symbol przedsiębiorstwa budowlanego, ale logo firmy odzieżowej. O czym myślał projektant?

  1. Dodge Viper

Czy żmija może zmienić się w kaczkę? Twórcy symbolu supersamochodu wyszli zapewne z założenia, że nie może. Ale gdyby tak odwrócić logo Vipera...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.