Mondo+: radio FM i internetowe z wbudowanym Chromecastem

Mondo+: radio FM i internetowe z wbudowanym Chromecastem07.03.2017 06:14
Jarosław Balcerzak

Dzieło amerykańskiej marki łączy w sobie najlepsze cechy wielu urządzeń: głośników Bluetooth, radia, a nawet Chromecasta. Zadbano także o najwyższą jakość dźwięku i intuicyjną obsługę. Czym jeszcze wyróżnia się Mondo+?

Amerykańscy pasjonaci bezprzewodowego dźwięku

Firma Grace Digital z San Diego w Kalifornii dział już na rynku od dekady. Wśród produkowanych przez nią urządzeń dominuje sprzęt audio wykorzystujący najnowsze technologie łączności bezprzewodowej. Na pomysł Mondo+ jego twórcy wpadli jeszcze w 2015 roku i po niemal półtora roku wytężonej pracy, 1 marca zaprezentowali go na Kickstarterze.

To pierwsze na świecie internetowe radio z wbudowanym Chromecastem. Urządzenia Chromecast odtwarzają treści poprzez bezpośredni ich przesył siecią Wi-Fi z internetu lub sieci lokalnej. Wymiary radia to jedynie 266,7 × 147,3 × 137,2 mm, a waga wynosi 1089 gramów. Front urządzenia w połowie zajmuje gęsta siatka okrywająca dwie membrany głośników. Na drugą trafił kolorowy wyświetlacz 3,5 cala, pokrętło poruszania się po menu oraz aż 15 przycisków do wygodnej konfiguracji i obsługi.

Na tylną część obudowy trafiły złącza danych i audio: USB do podłączenia nośnika z muzyką bądź ładowania urządzeń mobilnych, wejście audio jack oraz wyjście dwoma gniazdami RCA. Mondo+ powstanie w trzech wersjach kolorystycznych o matowym wykończeniu: czarnej, białej oraz szarej.

Wysoka jakość dźwięku i obsługa głosem

W urządzeniu umieszczono dwa głośniki: 3-calowy woofer i 1-calowy tweeter. Oba wykonano z wykorzystaniem technologii MaxxAudio autorstwa Waves Inc., co jakością brzmienia ma je zrównać z produktami marek Bose czy Polk Audio. Cyfrowy wzmacniacz klasy D pracuje z mocą 12 W, a brzmienie tonów niskich i wysokich możemy dostosować w menu Mondo+.

Radio wyposażono w zintegrowane, dwuzakresowe Wi-Fi oraz Bluetooth 4.1 (do 30 m zasięgu). Zaimplementowany Chromecast pozwala ponadto na nawiązanie połączenia z dowolnego urządzenia mobilnego i bezpośredni streaming muzyki z serwisów takich jak Spotify, Pandora czy Google Play Music.

Poza tematycznymi witrynami z muzyką posłuchać można także stacji AM, FM, HD oraz jednej z tysięcy rozgłośni internetowych. Liczba już zaprogramowanych w Mondo+ sięga 30 tys., a dodawanie kolejnych jest możliwe także przez użytkownika. Nie zapomniano również o funkcji alarmu, którego godzinę, brzmienie oraz głośność można swobodnie dostosować do preferencji.

Mondo+ można obsługiwać nie tylko przyciskami, aplikacją na smartfona (Android i iOS) bądź dołączonym pilotem na podczerwień. Wystarczy że użytkownik posiada jeden ze smart hubów Google'a, aby jego wirtualny asystent zarządzał także radiem. Przyda się to szczególnie w przypadku sparowania kilku Mondo+ w jedną domową sieć.

Crowdfundingowy sukces

Do innowacyjnego radia już dziś powstają opcjonalne akcesoria. Oddzielnie można do niego nabyć także baterię 5200 mAh, która czyni je urządzeniem w pełni mobilnym (od 5 do 12 h pracy). Rozwijana jest także baza stacji radiowych i oprogramowanie, a twórcy deklarują dalsze prace nad jeszcze lepszym dostosowaniem go do preferencji słuchaczy.

Zbiórka na Kickstarterze po 5 dniach wskazuje godny pozazdroszczenia wynik 33 tys. dolarów z docelowych 50 tys. Taki początek pozwala być spokojnym o powstanie radia, zwłaszcza że do końca kampanii pozostały jeszcze ponad 3 tygodnie. Na korzyść Mondo+ działa również rozsądna cena 150 dol., czyli nieco ponad 600 zł. Jego wysyłki rozpoczną się zaskakująco szybko – już za miesiąc.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.