Jesteś równie dziwny, jak użytkownicy Spotify? Serwis ujawnia nietypowe zachowania swoich słuchaczy

Jesteś równie dziwny, jak użytkownicy Spotify? Serwis ujawnia nietypowe zachowania swoich słuchaczy
Łukasz Michalik

30.11.2016 21:40, aktual.: 10.03.2022 08:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koniec roku to dobry czas na podsumowania. Spotify zaczęło je wcześnie, ale w dobrym stylu: przedstawia najdziwniejsze zachowania swoich użytkowników.

Nietypowa kampania reklamowa

Nie lubię Spotify. Owszem, słucham muzyki z tego serwisu, a nawet zdarza mi się opłacać abonament. Spotify i bliźniacze serwisy, jak choćby Tidal, są jednak dla mnie symbolem zmian, które – choć nieuchronne – nie wywołują u mnie entuzjazmu.

Chodzi nie tylko o zmniejszanie muzycznej różnorodności, ale przede wszystkim o zastąpienie własności prawem do czasowego korzystania i proces, któremu poświęciłem więcej uwagi w artykule „Pokolenie bez własności. Chciwe korporacje zabrały nam wszystko, a my się z tego cieszymy”.

Tym razem nie będę jednak na Spotify narzekał, ale - podobnie jak przy filmach o Metallice - pochwalę. Powód ku temu jest – jak sądzę – całkiem niezły. Wszystko za sprawą pewnej nietypowej kampanii reklamowej, podsumowującej trwający jeszcze w najlepsze 2016 rok.

Obraz

Koniec dziwnego roku

Podsumowania, prezentowane przez różne firmy pod koniec roku bywają śmiertelnie nudne, ale Spotify w ciekawy sposób wyszło przed szereg. Serwis streamujący muzykę postanowił bowiem zareklamować się kampanią o tytule „Thanks 2016, It's Been Weird”.

Nie jest to jednak pusty slogan, bo w reklamach Spotify odwołuje się do nietypowych zachowań swoich użytkowników w ciągu ostatniego roku.

  • Jeden z nich 42 razy odtworzył w Walentynki utwór Sorry
  • 1235 mężczyzn doceniło playlistę Girls' Night
  • W czasie Brexitu 3749 brytyjskich użytkowników wysłuchało \It's the End of the World as we Know It\
  • Pewien użytkownik wysłuchał soundtracku z filmu \Hamilton\ 5376 razy

Serwis daje przy okazji – zapewne mimowolnie – doskonały dowód na to, że w czasach big data firmy, oferujące usługi w Internecie bez trudu wyłowią zarówno zachowania jakichś zbiorowości, jak i wskażą wśród dziesiątek milionów użytkowników tego jednego, którego zachowanie w jakiś sposób wyróżnia go z tłumu.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także