Nieładny, drogi smartwatch - to już przeszłość. CES 2015 pożegnaniem z brzydotą i wysokimi cenami

Nieładny, drogi smartwatch - to już przeszłość. CES 2015 pożegnaniem z brzydotą i wysokimi cenami06.01.2015 08:36
Zdjęcie kobiety pochodzi ze strony shutterstock.com
Adam Bednarek

Inteligentne zegarki jak do tej pory nie kojarzyły się z eleganckim wyglądem. Jednak twórcy wreszcie zaczęli zwracać uwagę na to, jak smartwatche się prezentują. Dowodem na to są targi CES 2015 i takie sprzęty jak Alcatel OneTouch Watch.

Dziesięć miesięcy temu zastanawiałem się, dlaczego inteligentne zegarki są brzydkie. Bo były. Patrzę na zdjęcia modeli z marca i trudno mi uwierzyć, że twórcy wypuszczali takie paskudztwa. Nawet polskie (no dobrze, prawie polskie, bo produkowane w Chinach) smartwatche są nieco ładniejsze.

To niewiarygodne, że w tak krótkim czasie zmieniło się podejście twórców do wyglądu. Spójrzcie na HOT Classic, zdjęcie którego zamieściłem we wspomnianym tekście:

I porównajcie go z pokazanym na CES 2015 Alcatel OneTouch Watch. Niebo i ziemia.

Alcatel OneTouch Watch - kolejny ładny inteligentny zegarek

Akcesorium ma ekran o przekątnej 1,22 cala, baterię, która - według producenta - ma zapewnić nawet 5 dni działania na jednym ładowaniu i współpracuje ze smartfonami zAndroidem (4.3 lub wyższym) oraz iOS-em (7 lub wyższym).

Ale to niejedyny ciekawy i przede wszystkim ładnie wyglądający smartwatch. Warto też rzucić okiem na sportowe modele od Garmina. O ile ten pierwszy z lewej śmiało mógłby wystawiany być jako przykład “polskiego smart-watcha”, tak dwa pozostałe są już naprawdę niezłe.

Wreszcie nie są to byle jakie gadżety, które służyć mają do sprawdzania powiadomień, ale tak po kryjomu, żeby nikt nie widział, jakiego “stwora” mamy na ręku. W końcu są to eleganckie gadżety, których nie trzeba się wstydzić.

Alcatel Onetouch Watch hands-on — CES 2015

A przecież takich przykładów jest więcej. Łukasz przedstawił 9 jego zdaniem najładniejszych zegarków, niedawno opisywał również LG G Watch R oraz Montblanc e-Strap, które na pewno do jego zestawienia by pasowały. Cieszy więc fakt, że na CES 2015 ten trend się utrzymuje.

Inteligentne zegarki - cena spada

Ale warto też zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz - cenę. Ponoć za Alcatel OneTouch nie zapłacimy więcej niż 150 euro. Właśnie tyle kosztuje Withings Activité Pop, prześliczny smart-watch, którego cenę niedawno obniżono. Wyjątkiem od tej reguły są smart-watche od Garmina, ale nie można mieć wszystkiego.

I nie zdziwiłbym się, gdyby targi CES 2015 pod względem ceny również były przełomowe. To całkiem prawdopodobne nie tylko dlatego, że konkurencja jest spora, coraz więcej firm ma inteligentne zegarki w ofercie, więc żeby przyciągnąć klientów muszą spuszczać z ceny.

Nokia 215 tanio

Do tego kroku zmuszać mogą też absurdalnie tanie… telefony. Jak pokazana również na CES 2015 Nokia 215. To sprzęt dobry, bo tani i prosty - trochę jak te wszystkie smartfony w Biedronkach. Nikt nie wymaga od nich cudów, ale kosztują niewiele, można sprawdzić pocztę, Facebooka i posłuchać muzyki. To wystarczy. Za Nokię 215 zapłacimy… 30 dolarów. Śmiesznie mało.

Tak, to oczywiste, że smart-watch to nie to samo, co niewielki telefon. Ale tutaj rządzić może matematyka - lepszym rozwiązaniem będzie tańsza Nokia, jako dodatek do smartfona, niż dużo droższy inteligentny zegarek, prawda? Tym bardziej że jak się uprzemy, to znajdziemy dla telefonu podobne zastosowanie.

Producenci inteligentnych zegarków na pewno widzą w tym zagrożenie i szybko reagują. A na tym tylko zyskujemy.

Choć to dopiero początek imprezy, to już widzimy, że CES 2015 w temacie inteligentnych zegarków stawia na elegancki, porządny wygląd i niezbyt wygórowane ceny. To dobra zapowiedź roku, w którym smart-watche na pewno odegrają dużą rolę.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.