Przegląd najnowszych technologii jakie szykuje Adidas na Mistrzostwa Świata w RPA [wideo]

Przegląd najnowszych technologii jakie szykuje Adidas na Mistrzostwa Świata w RPA [wideo]28.02.2010 10:30
Artur Starzyk

Mundial to nie tylko sportowe emocje, piękne stadiony, problemy organizatorów czy łzy szczęścia kibiców. To również nowinki technologiczne, które towarzyszą piłkarzom na co dzień. Firma Adidas przygotowała kilka unikatowych rozwiązań, które wzbogacą widowisko w RPA. Zapraszam na mały przegląd najnowszych sportowych technologii.

Mundial to nie tylko sportowe emocje, piękne stadiony, problemy organizatorów czy łzy szczęścia kibiców. To również nowinki technologiczne, które towarzyszą piłkarzom na co dzień. Firma Adidas przygotowała kilka unikatowych rozwiązań, które wzbogacą widowisko w RPA. Zapraszam na mały przegląd najnowszych sportowych technologii.

Jabulani – najbardziej zaawansowana piłka w historii futbolu

Zacznijmy od piłki, którą będą kopać piłkarze podczas afrykańskiego mundialu. Adidas stworzył nowy model, nazwany Jabulani co w języku Zulu oznacza „świętować”. Kolorystyka piłki nawiązuje do barw narodowych gospodarza mistrzostw, chociaż nie tylko, 11 kolorów znajdujących się na futbolówce symbolizuje również jedenastu piłkarz jednej drużyny. Po raz pierwszy w historii, nowa piłka składać się będzie tylko z ośmiu sferycznie uformowanych paneli, dzięki czemu będzie bardziej przewidywalna w locie.

Co ciekawe, eksperci Adidasa twierdzą że nowa futbolówka będzie uzależniona od warunków geograficznych panujących w RPA. W szczególności od wysokości nad poziomem morza. Podobno rzut wolny bity z odległości 20 metrów od bramki, na stadionie położonym na dużej wysokości dotrze o 5% szybciej do bramki, aniżeli na stadionie usytuowanym niżej. Poniżej krótka prezentacja Jubilani:

Adidas TechFit – strój który zwiększy szybkość, skoczność i wytrzymałość

Oprócz piłki, Adidas pracował również nad nowymi koszulkami dla kilkunastu krajów biorących udział w imprezie. W nowych trykotach wybiegną gospodarze oraz takie potęgi piłkarskie jak: Niemcy, Hiszpania, Anglia, Francja, Argentyna, Amerykanie czy Meksyk. Nowa koszulka sama dostosowuje się do sylwetki piłkarza, dzięki czemu nie będzie ograniczać jego ruchów. Ubranie w którym zastosowano technologie TechFit charakteryzuje się mała ilością szwów oraz ciekawym systemem wentylacji w miejscach największej aktywności mięśni.

Według inżynierów Adidasa, nowe koszulki poprawiają krążenie i wspierają zawodnika podczas wysiłku. Jeśli chodzi o procenty to odnotowano zwiększenie siły o 5,3%,  wyskoku o 4% oraz szybkości o 1,1%. Biorąc pod uwagę takich piłkarzy jak Michael Ballack czy Leo Messi każdy ułamek jest wart uwagi. Poniżej materiał filmowy z meczu Francja – Irlandia. Nicolas Anelka strzela bramkę, a na sobie ma nowy strój adidasa. Zwróćcie uwagę na charakterystyczne czarne paski skrzyżowane na plecach:

Adidas Predator X – korki system zwrotnego oddawania energii

Na zakończenie pozostały nam korki. Stworzona przez firmę Adidas nowa wersja buta już teraz cieszy się dużym uznaniem. Przy powstawaniu nowego modelu Predator X (mocna nazwa, heh?) znaczącą  role odegrał Zinedine Zidane. Nowe piłkarskie obuwie posiada lepsze dopasowanie do stopy oraz nowy system zwrotnego oddawania energii, który umożliwia bardziej precyzyjne i mocniejsze strzał. Skóra cielęca z której uszyto cholewkę jest bardziej miękka i wodoodporna, łącząc w sobie odporność na ścieranie z dobrym czuciem piłki. Zastosowanie gumowych i silikonowych wstawek na podbiciu sprawia, że piłka „klei się do nogi” w każdych warunkach. Im lepsza kontrola tym lepsze i dokładniejsze podania.

Najciekawszym urozmaiceniem jest jednak brak wykładanego na but języka. W nowym modelu został on zastąpiony krótkim językiem chowanym pod sznurowanie. Lepsze czucie piłki dzięki mniejszej ilości materiału. Znacznym modyfikacjom ulega również podeszwa buta. Nowa konstrukcja z system Powerspine zastąpiła poprzedni PowerPuls. Nowsze rozwiązanie przekazuje bez stratnie energie z nogi bezpośrednio do piłki, chroniąc i stabilizując jednocześnie śródstopie. Natomiast zapiętek Xternal heel counter zapewnia mocne trzymanie pięty i zmniejszenie nacisku na ścięgno Achillesa. Całość uzupełniają kołki X-Traxion które są lżejsze oraz posiadają bardziej opływowe kształty. Poniżej jeszcze filmik z Stevenem Gerrardem, ambasadorem nowych marki Predator X:

Źródło: CrunchGear

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.