Rzeczywistość rozszerzona inspiruje. Wirtualna wystawa i inne przykłady kreatywnego wykorzystania AR

Rzeczywistość rozszerzona inspiruje. Wirtualna wystawa i inne przykłady kreatywnego wykorzystania AR17.06.2012 21:25
(Fot.BrilliantafterBreakfast)
Katarzyna Orzechowska

Rzeczywistość rozszerzona to jedna z najpopularniejszych technologii ostatnich czasów. Znajduje się w centrum zainteresowania naukowców, deweloperów i użytkowników urządzeń mobilnych.Inspiruje reklamodawców. Powstają coraz to nowe aplikacje, które łączą rzeczywistość realną z wirtualną.

Rzeczywistość rozszerzona to jedna z najpopularniejszych technologii ostatnich czasów. Znajduje się w centrum zainteresowania naukowców, deweloperów i użytkowników urządzeń mobilnych.Inspiruje reklamodawców. Powstają coraz to nowe aplikacje, które łączą rzeczywistość realną z wirtualną.

Rzeczywistość rozszerzona jest stosunkowo młodą technologią, która może odmienić sposób, w jaki korzystamy z urządzeń mobilnych. Aplikacja, która kojarzy się z Augmented Reality (AR) to Layar - tzw. przeglądarka rzeczywistości dzięki której możemy wzbogacić naszą wiedzę o informacje z Sieci podczas podróżowania i odnaleźć się w okolicy dzięki Mapom Google, równocześnie dowiadując się, gdzie jesteśmy i co przed sobą widzimy. Inne wykorzystanie Layar to np. najnowsza wersja aplikacji - Layar Creator, która umożliwi wydawcom magazynów urozmaicenie materiałów drukowanych o interaktywne bajery, takie jak wideo, linki, opcje „kup teraz”, integrację z serwisami społecznościowymi, m.in. Facebook – social plugins. Istnieje również aplikacja, która mogłaby pomóc w zakupach i zastąpić tradycyjną przebieralnię. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości można w niej wybrać dostępne w sklepie ubrania oraz akcesoria, a następnie sprawdzić, czy będą pasowały (firma Facecake przedstawiła ją na targach DEMO Spring 2011).

Do tej pory aplikacje wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną tworzyła wąska grupa specjalistów – Layar Connect API wprowadza rewolucję - udostępniając proste narzędzia, które pomogą programistom korzystać z dobrodziejstw AR. Możliwości sprawdzenia ich w praktyce jest coraz więcej, również w kulturze. Zwykle muzea nie kojarzą się z najnowocześniejszymi technologiami, jednak Agencja Brilliant after Breakfast z Amsterdamu ruszyła ze specjalną kampanią o nazwie “Paint Job”, dedykowaną słynnemu muzeum Rijksmuseum. Za pomocą Layar Reality Browser odwiedzający muzeum mogli skanować obrazy na swoich smartfonach i zyskać dostęp do specjalnie ukrytych wiadomości.

Product Placement? (Fot.Brilliantafterbreakfast)
Product Placement? (Fot.Brilliantafterbreakfast)

Dzięki wirtualnym warstwom odwiedzający muzeum mieli możliwości podziwiania dzieł sztuki z zupełnie innej perspektywy. W ten sposób połączenie realnego i wirtualnego zwiedzania muzeum może być ciekawe.

Dla świata sztuki otwiera to nowe możliwości dialogu z obserwatorem, a reklamodawcom - możliwość przekazania informacji odbiorcom za pomocą kreatywnego konceptu. Podobnie dobrodziejstwa Augmented Reality zostały wykorzystane przy kampanii dla Absolut Wódka (Absolut Inspire), gdzie wykorzystano fuzję z Google Street View i udostępniono użytkownikom możliwość stworzenia swoich własnych projektów street art i umieszczenia ich na butelce. Inspirujący i interesujący pomysł! Jeśli jeszcze go nie widzieliście, umieszczam poniżej:

Czekam na więcej przykładów kreatywnego wykorzystania Augmented Reality w kampaniach i nie tylko! Na razie widać, że technologia rzeczywistości rozszerzonej coraz częściej inspiruje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.