Masz 1 nową wiadomość ukrytą w... kuflu do piwa. Pomysł Guinnessa

Większość z Was zapewne nie raz słyszała już o QR kodach - służących do kodowania znaków, w których nośnikiem danych są nie kreski, a kwadratowe moduły. Pomysły tego co kryje się pod QR kodem bywają przeróżne. Wykorzystywane są w mediach, reklamie, prasie. A jak można użyć ich w barze?

Napełnij szklankę piwem a odkryjesz tajemniczą wiadomość (Fot. adsoftheworld)
Napełnij szklankę piwem a odkryjesz tajemniczą wiadomość (Fot. adsoftheworld)
Katarzyna Orzechowska

03.05.2012 | aktual.: 10.03.2022 14:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Większość z Was zapewne nie raz słyszała już o QR kodach - służących do kodowania znaków, w których nośnikiem danych są nie kreski, a kwadratowe moduły. Pomysły tego co kryje się pod QR kodem bywają przeróżne. Wykorzystywane są w mediach, reklamie, prasie. A jak można użyć ich w barze?

Guinness chcąc trafić do swoich klientów, podążył za nimi do baru. Specjalnie zaprojektowane szklanki ukrywają wiadomość, która pojawia się dopiero, kiedy napełnimy je piwem. Najlepiej ciemnym i najlepiej Guinnessem. Kod QR można zeskanować tradycyjnie za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie czy tablecie. Po zeskanowaniu, wiadomością można podzielić się ze znajomymi na Twitterze, Facebooku. Meldując się w konkretnym barze zapraszamy do siebie znajomych. Warto, zwłaszcza, że pod kodem kryją się dla nich specjalnie zniżki. Ciekawe czy pod każdym znajdziemy coś innego. Wtedy, “utarg na barze” byłby zapewne konkretny! Ale czy... lubicie ciemne piwo?

Instrukcja przedstawiona przez producenta. Pamiętaj tylko ciemne piwo! (Fot. adsoftheworld)
Instrukcja przedstawiona przez producenta. Pamiętaj tylko ciemne piwo! (Fot. adsoftheworld)

Ukryte wiadomości oraz promocje dystrybuowane za pomocą kodów QR mogliśmy już zobaczyć w kampaniach Tesco, które stworzyło wirtualne półki ze swoimi produktami na stacjach metra. Produkty opatrzone kodami QR można było zakupić w kilka sekund. Inna marka piwa – Budweiser, również opracowała koncept kampanii z kodami QR. Po zeskanowaniu kodu z butelki, ukazywała się specjalna aplikacja, gdzie po wpisaniu umieszczonej na etykiecie daty piwa, wyświetlała się jego historia - data rozpoczęcia produkcji, składniki, proces warzenia a nawet nazwisko browarnika.

Ciekawy jak powstało piwo, które trzymasz w ręce? (Fot.Budweiser)
Ciekawy jak powstało piwo, które trzymasz w ręce? (Fot.Budweiser)

Pomysły ciekawe, kody QR w Polsce na razie jeszcze się nie przyjęły, ale może ktoś kiedyś przejdzie do księgi Guinnessa? :)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.